۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۱۳۶۵۵
انتقاد طلبه جهادی از سیاست های دفتر تبلیغات اسلامی؛

کار تبلیغی جهادی که با «بودجه نداریم» تعطیل شد

کار تبلیغی جهادی که با «بودجه نداریم» تعطیل شد
حجت الاسلام منتظری با اشاره به ایام تبلیغی تابستان گفت: گروه‌های تبلیغی زیادی برنامه دارند، اما ظاهرا به علت کمبود بودجه فقط ۴۰ گروه از دفتر تبلیغات حکم خواهند گرفت.

حجت الاسلام مصطفی منتظری مدیر گروه جهادی تبلیغی حضرت علی اکبر در گفت‌وگو با سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به انتقاد از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خصوص عدم حمایت از فعالیت های جهادی، گفت: سال ۹۴ ایده‌ای به ذهن دوستان مبلغ به پیشنهاد حجت الاسلام شکری مدیر کل وقت تبلیغات اسلامی استان سمنان رسید که طبق آن فعالیت‌های تبلیغی در مسیر عبور زائران امام رضا صورت گیرد.

وی افزود: سه زائرسرا در استان سمنان در منطقه شاهرود محل استقرار گروه مبلغان جهادی حضرت علی اکبر قرار گرفت و در ایام پر رفت و آمد در این مسیر فعالیت تبلیغی خود را پیگیری کردند؛ محل قرارگیری هر سه زائرسرا در وسط بیابان و بافاصله از شهر و آبادی‌های اطراف است و گاه طلبه‌ای متاهل با خانواده خود مدت زیادی در ایام تابستان در این زائرسرا حضور داشت.

تبلیغ در بیابان با استفاده از فرصت استراحت زائران

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: پیش از کرونا به مدت ۵ سال این حرکت انجام گرفت و طلاب کاملا جهادی و خودجوش حضور پیدا کردند؛ فعالیت‌هایی مانند برگزاری نماز جماعت در زائرسرا، برپایی غرفه کودک و نوجوان، احداث نمایشگاه عفاف و حجاب و جمعیت از فعالیت‌های طلاب جهادی گروه تبلیغی حضرت علی اکبر در زائرسرا‌های عبوری شهرستان شاهرود بود.

وی با اشاره به لزوم تهیه حکم تبلیغی برای طلاب مبلغ ابراز داشت: در سال جاری برای راه اندازی دوباره تبلیغ جهادی در زائرسرا‌های شاهرود اقدام کردیم که متأسفانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حکم تبلیغی این طلاب را صادر نکرد؛ دفتر تبلیغات در حال حاضر عریض و طویل شده و به فعالیت های زیادی می پردازد و بودجه اش فقط به پرداخت حقوق کارکنان می رسد و برای تبلیغ پول ندارد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به هزینه حضور طلاب در منطقه تبلیغی، تصریح کرد: هزینه‌ای که به تبع حکم دفتر تبلیغات به طلاب جهادی می‌شد هزینه کرایه مبلغان را فقط تأمین می‌کرد که گاه نیز از این هم کمتر بود، اما در حال حاضر، حاضر به تأمین این هزینه هم نیستند.

تبلیغ در بیابان با استفاده از فرصت استراحت زائران

وی افزود: مردمی که در مسیر غرب کشور مقصد مشهد مقدس را دارند حتما از این مسیر عبور می‌کنند و چون مسیر طولانی است در این زائرسرا‌ها مستقر می‌شوند و استراحت می‌کنند؛ ما از این فرصت استراحت مسافران استفاده کردیم و برای فرزندانشان برنامه ریختیم که مورد استقبال هم قرار گرفت؛ بعضی از این مسافرین ارتباط خود را با مبلغان ما حفظ کردند و سؤالات شرعی و مشاوره هایشان را از این مبلغین اخذ می‌کنند.

نامزد میان دوره‌ای خبرگان استان فارس اظهار داشت: بسیاری از نهاد‌های کشور پژوهشگاه دارند که بسیار هم لازم است و این پژوهش‌ها در راستای مأموریت آن سازمان است و بخش کمی از بودجه را صرف می‌کند، اما پژوهشگاه‌های دفتر تبلیغات با صرف بودجه زیاد آورده کمی برای تبلیغ دارند.

وی با اشاره به ایام تبلیغی تابستان گفت: گروه‌های تبلیغی زیادی برنامه دارند، اما ظاهرا به علت کمبود بودجه فقط ۴۰ گروه تبلیغی از دفتر تبلیغات اسلامی حکم خواهند گرفت؛ بودجه‌های تبلیغی باید زیادتر شود و از طلاب جهادی حمایت بیشتری صورت گیرد.

تبلیغ در بیابان با استفاده از فرصت استراحت زائران

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تسلط خود به زبان انگلیسی گفت: توریست‌هایی از اروپا در مسیر خود توقفی داشتند و ارتباطی نیز با آن‌ها گرفتم و حتی برای آن‌ها برنامه تبلیغی داشتیم.

حجت الاسلام منتظری در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گروه جهادی حضرت علی اکبر(ع) مورد حمایت هیچ نهادی قرار نگرفت و فقط حکم تبلیغی از دفتر تبلیغات دریافت کردیم که در سال جاری همان هم دریغ شد و به علت اینکه «بودجه نداریم» فعالیت هرساله مبلغان تعطیل شد.

تبلیغ در بیابان با استفاده از فرصت استراحت زائران

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
چقدر دلم برای خودمون می‌سوزه
0
0