۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۵۷۵۵۳
مسؤول گروه جهادی تبلیغی بلاغ مبین مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی نیازهای مردم از سوی حوزه علمیه

ضرورت شناسایی نیازهای مردم از سوی حوزه علمیه
حجت الاسلام مرادی شناسایی نیازهای مردم از سوی حوزه علمیه هر منطقه را ضروری دانست و گفت: روحانیت اگر می‌خواهد همراهی مردم را داشته باشد باید براساس نیازهای مردم حرکت کند.

حجت الاسلام حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش فعالیت های اجتماعی طلاب در ارتقاء جایگاه اجتماعی روحانیت در میان مردم بیان کرد: اعتماد مردم به روحانیت به واسطه ساده‌زیستی و مردم داری این قشر است که اگر این روحیه تضعیف شود و مردم روحانیت را جدای از خود مشاهده کنند، اعتماد آنها نیز از بین خواهد رفت.

مسؤول گروه جهادی تبلیغی بلاغ مبین با تأکید بر افزایش جایگاه اجتماعی روحانیت در میان مردم به واسطه فعالیت های اجتماعی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب تهرانی سه نقش هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمات رسانی اجتماعی را برای طلاب ترسیم می کنند و می فرمایند« شما باید در صف مقدم خدمات رسانی اجتماعی باشید و اگر شما حرکت کنید مردم نیز پشت سر شما حرکت خواهند کرد».

وی اضافه کرد: بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب، فعالیت جهادی طلاب علاوه بر فایده صنفی که برای طلاب دارد، باعث افزایش آبادانی و رونق کشور نیز خواهد شد زیرا مردم نیز از حرکت های آنها پیروی خواهند کرد.

این مبلغ جهادی تشکیل هیأت های اندیشه ورز در حوزه های علمیه برای شناسایی نیازهای مردم را ضروری دانست و افزود: حوزه علمیه هر منطقه باید نیازهای مردم منطقه خود را شناسایی و در راستای بر طرف کردن آنها قدم بردارد، چنانچه ورود روحانیت به مسأله کرونا از نیازهای مردم بود در نتیجه مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت؛ اگر می خواهیم مردم ما را همراهی کنند ما نیز باید مسائل آنها را شناسایی کنیم.

وی در زمینه تلاش های صورت گرفته برای ترویج روحیه جهادی در میان طلاب بیان کرد: اساسا سیستم از توان ترویج روحیه جهادی برخوردار نیست و نمی تواند چنین کاری را انجام دهد، اما مدیریت حوزه می تواند موانع را از مقابل گروه های ترویج دهنده روحیه جهادی بردارد که آیت الله اعرافی نیز چنین دغدغه‌ای دارند و در ایام شیوع کرونا فعالیت های فراوانی در زمینه حمایت از گروه های جهادی انجام دادند./1324/ت302/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات