۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۱۳۸۰۹
رئیس ستاد مردمی غدیر:

نسبت به جایگاه «غدیر» کم توجهی کرده ایم/ لزوم معرفی این روز بزرگ برای جهان

نسبت به جایگاه «غدیر» کم توجهی کرده ایم/ لزوم معرفی این روز بزرگ برای جهان
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به جایگاه عید غدیر گفت: باید عید روز بزرگ با شکل گیری بسیج همگانی از مهجوریت خارج شده و به جهانیان شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد رئیس ستاد مردمی غدیر در نشست خبری با اصحاب رسانه که قبل از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت روز غدیر اظهار داشت: باید جایگاه عید غدیر در کشور، اولین جایگاه باشد؛ درحالی که امروزه روز غدیر خم آن جایگاهی که باید در جامعه داشته باشد را ندارد.

وی در ادامه افزود: طبق روایات فراوانی که از معصومان(ع) به ما رسیده است، عید غدیر از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ چنانکه از امام صادق(ع) نقل شده است که حضرت سه بار با قسم به لفظ جلاله فرمودند روزی اعظم از روز غدیر وجود ندارد.

باید با شکل گیری بسیج همگانی «عید غدیر» از محجوریت خارج شود

رئیس ستاد مردمی غدیر خاطرنشان کرد: عید غدیر از بسیاری از مناسبت ها مهمتر است؛ چراکه غدیر یک روز سرنوشت ساز و یک امر ریشه ای و بنیادی در اسلام است و در واقع زحمات ۲۴۰۰۰ پیامبر در روز غدیر به بار نشسته است و امروزه نیز باید این روز مهم، جایگاه ویژه خود را در بین جوامع اسلامی پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ابراز داشت: حضرت زهرا(س) فرمودند «اگر جایگاه غدیر را حفظ می کردند و بعد از رسول گرامی اسلام(ص) امیرالمومنین(ع) به امامت می رسید، حتی دو نفر هم با همدیگر دعوا نمی کردند» و اگر این گونه می شد امروزه فساد در جامعه نبود، خونریزی نبود، طلاق و دیگر ناهنجاری ها نبود؛ چنانکه امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره فرمودند اگر ولایت امام علی(ع) در جامعه جا بیفتد تمام فسادها تبدیل به اصلاح می شود.

باید با شکل گیری بسیج همگانی «عید غدیر» از محجوریت خارج شود

رئیس ستاد مردمی غدیر با اشاره به گمنام ماندن روز عید غدیر در بین افراد اظهار داشت: باید عید غدیر با شکل گیری بسیج همگانی از مهجوریت بیرون آورده شود؛ به صورتی که اگر نام مبارک امیرالمومنین(ع) در جهان آورده شود همه ایشان را بشناسند؛ چنانکه مردم جهان خیلی از افراد مشهور را می شناسند.

وی در این جلسه با اشاره به برخی از مصادیق معرفی و شناساندن عید غدیر به مسلمانان و دیگر مردم جهان خاطر نشان کرد: باید در این روز برنامه های مختلفی تهیه و تدارک دیده شود که از جمله این برنامه ها، اجرای جشن ها و شادی های مختلف، پخش شیرینی و پذیرایی ها، اجرای برنامه های معارفی و دیگر فعالیت های ترویجی در اقصی نقاط کشور های اسلامی است که باید به اجرا گذاشته شود و نباید نسبت به این روز بی تفاوت باشیم.

باید با شکل گیری بسیج همگانی «عید غدیر» از محجوریت خارج شود

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد باید فرهنگ غدیری و فاطمی در بین افراد جامعه در بین مردم ترویج داده شود و ناخدای کشتی که امیرالمومنین(ع) است به مردم شناسانده شود و در مدارس نیز از دوران های مختلف در بین دانش آموزان روز غدیر بر آنان معرفی و شناسانده شود تا شناخت کافی در این زمینه داشته باشند.

وی در این نشست یکی از مصادیق ترویج عید غدیر را تهیه بسته های معیشتی و اطعام به نیازمندان دانست و ابراز کرد: طبق روایات رسیده برای ما، برای اطعام به نیازمندان هیچ روزی مهم تر و بهتر از روز غدیر نیست و لازم است مردم و دوستداران امیرالمومنین(ع) در این روز هرچه می توانند در این زمینه تلاش و فعالیت کنند.

رئیس ستاد مردمی غدیر با اشاره به اهمیت عید غدیر خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، آن مقدار که به ولایت امیرالمومنین(ع) حمله می کنند و با تبلیغات سوء -به وسیله هر ابزاری که در دست دارند - آن را زیر سوال و مورد مناقشه قرار می دهند، به مراتب بیشتر از حمله به مبانی اسلامی و حتی توحید است و این نشانگر اهمیت این روز و ولایت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر است.

باید با شکل گیری بسیج همگانی «عید غدیر» از محجوریت خارج شود

وی در پایان یکی از مصادیق ترویج عید غدیر را اجرای کاروان غدیر و شرکت پرشور مردم در این کاروان دانست و خاطرنشان کرد: بحمدالله کاروان غدیر چندسالی است که با شرکت عموم مردم و با حضور برخی از مراجع و علمای عظام برگزار می شود و امیدواریم که امسال نیز مردم در این کاروان شرکت کنند و هرچه با شکوه تر و بهتر برگزار شود.

ارسال نظرات