۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۱۳۸۳۸

آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق زلزله زده هرمزگان

آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق زلزله زده هرمزگان
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق زلزله زده هرمزگان از توزیع بسته‌های غذایی 72 ساعته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت زلزله در استان هرمزگان، بیان داشت: از دقایق اولیه تیم‌های امدادی این جمعیت حضور داشته و موضوع جست‌وجوی مصدومان و عملیات نجات اکنون به پایان رسیده، ضمن اینکه دو فروند بالگرد در منطقه مستقر است و 27 تیم امدادی نیز در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اقلام امدادی رسیده به منطقه زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: قریب به 600 دستگاه چادر گروهی، 400 تخته موکت و 5 هزار تخته پتو در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته، ضمن اینکه بسته‌های غذایی 72 ساعته تا یکی دو ساعته آینده به منطقه می‌رسد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به گرمای 44 درجه منطقه زلزله‌زده افزود: چادرها نصب شده و در تلاش هستند تا آب و برق منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برقرار کنند تا کولرهایی برای زلزله‌زدگان نصب شود.

سلیمانی با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر اقلام وجود ندارد، ابراز کرد: هزار بسته مواد غذایی در مسیر منطقه زلزله‌زده قرار دارد؛ ضمن اینکه 9 تیم واکنش سریع از شیراز به منطقه اعزام شده و استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و درواقع همه هلال‌احمرهای کشور برای خدمت‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ارسال نظرات