۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۷۱۳۸۵۴
روحانیت پای کار مردم؛

گزارشی از حضور طلاب تبلیغی جهادی در مناطق زلزله زده هرمزگان

گزارشی از حضور طلاب تبلیغی جهادی در مناطق زلزله زده هرمزگان
بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر در مرز شهرستان خمیر و لنگه در استان هرمزگان را لرزاند که طلاب تبلیغی جهادی از همان ساعات اولیه در کانون زمین لرزه حضور یافته اند.

حجت الاسلام حیدرزاده معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به ارائه گزارشی از حضور طلاب تبلیغی جهادی در مناطق زلزله زده هرمزگان پرداخت و گفت: تقریبا حوالی ساعت ۲ بامداد زلزله‌ای ۶ ریشتری روستایی در بندرلنگه را لرزاند و شدت آن به حدی بود که شرق استان را لرزاند؛ روستای سایه خوش که کانون زلزله بوده به طور کامل تخریب شده و متأسفانه ۵ فوتی در بر داشته است و حال مصدومین هم نسبتا وخیم است.

وی افزود: ۶ پس لرزه شدید هم از شب گذشته تا کنون احساس شده است؛ پس از رخداد اولین زلزله گروه تبلیغی جهادی مدرسه آل البیت بندرلنگه که نزدیک‌ترین گروه به کانون زلزله بود اعزام شدند و در آواربرداری کمک کردند و افراد زیرآور مانده را خارج کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه هرمزگان گفت: در حال حاضر هیچ انسانی زیر آور نیست و افراد مصدوم و فوتی از زیر آوار خارج شده اند و طلاب نیز در حال دلداری مردم و جمع آوری مایحتاج مردم هستند؛ استان هرمزگان از مناطق بسیار گرم کشور است و در فصل حاضر نیز اوج گرما را شاهد هستیم و فوق العاده شرجی است که عبور و مرور را مختل می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طلاب جهادی تبلیغی مشغول جمع آوری آب معدنی و کولر که نیاز اصلی مردم زلزله زده است هستند، گفت: از استان‌های دیگر هنوز گروه جهادی تبلیغی حضور نیافته است؛ در استان هرمزگان ۱۶ گروه تبلیغی جهادی شامل حدود ۲۵۰ طلبه کاملا فعال هستند و در ایام مختلف سال به خدمت به مردم و محرومیت زدایی می‌پردازند و همچنین این گروه‌ها به تبلیغ در مراکز تجاری و سواحل نیز مشغول بودند.

حجت الاسلام حیدزاده با بیان اینکه طلاب جهادی در زلزله آبان سال گذشته در منطقه فین هرمزگان نیز حضور داشته ساخت چند منزل را انجام دادند، گفت: در حال حاضر به دنبال ترافیک جمعیت در روستای سایه خوش نیستیم، زیرا خدمت رسانی را دچار اختلال می‌کند به همین دلیل فعلا به حضور دوستان جهادی احتیاج نیست و اگر نیاز احساس شود قطعا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه جهادی حاوی شماره حساب هستند و مردم شهرستان‌های استان به این گروه‌ها اعتماد دارند و برای مثال گروه جهادی مدرسه علمیه در بندرلنگه بسیار پرکار و مورد اعتماد است و مردم هم در حال کمک هستند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه هرمزگان در پاسخ به تعداد آسیب دیدگان و متأثرین از زلزله گفت: روستای سایه خوش حدود ۲۵۰۰ ساکن و سیصد خانوار داشته که به طور کامل غیرقابل سکونت است؛ چون خانه‌های این روستا فرسوده بود یا بدون مهندسی بنا شده است که تخریب شدیدی را شاهد بوده است؛ مساجد برای اسکان زلزله زده‌ها آماده شده تا کمک‌ها حاصل شود.

ارسال نظرات