۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۱۳۹۵۱

شهادت ۷۷ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک در شش ماه گذشته

شهادت ۷۷ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک در شش ماه گذشته
منابع فلسطینی خبر دادند، از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون ۷۷ نفر از جمله ۱۵ کودک به دست نظامیان رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد صبیحات» دبیرکل نهاد «گردهمایی ملی برای خانواده‌های شهدای فلسطین» امروز (یکشنبه) در گزارشی از شهادت ۷۷ فلسطینی از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد و گفت که ۱۵ نفر از این شهدا از کودکان هستند.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، در این گزارش آمده است که افزایش تعداد شهدا به خصوص در میان کودکان، نشان دهنده سطح و میزان اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی است. کوچکترین شهید «محمد رزق شهاد صلاح» ۱۴ ساله که در ۲۳ فوریه در بیت لحم به شهادت رسید و مسن‌ترین شهید نیز «عمر عبدالمجید اسعد» ۸۰ ساله بود که در ۱۲ژانویه در اطراف رام‌الله به شهادت رسید؛ بنابراین گزارش، ماه آوریل با ۲۳ شهید خونین‌ترین ماه ۲۰۲۲ تاکنون به شمار می‌رود.

مرکز تخصصی اطلاع‌رسانی «معطی» در فلسطین آماری از اقدامات مقاومتی در ماه گذشته میلادی «ژوئن» منتشر کرد. در این گزارش آمده، کرانه باختری و قدس در ماه گذشته میلادی شاهد ۶۴۹ اقدام مقاومتی بود که طی آن ۲۶ صهیونیست زخمی شدند و جراحات برخی از آن‌ها خطرناک بود.

مرکز معطی افزود، در این درگیری‌ها ۱۳ فلسطینی در شش استان کرانه باختری به شهادت رسیدند و ۶۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. عملیات درگیری مسلحانه با یورش نظامیان صهیونیست به جنین و نابلس رخ داد؛ ۳۲ عملیات تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها -۱۰ عملیات در جنین و ۱۲ عملیات در نابلس- مشاهد شد./۹۸۸/

ارسال نظرات