۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۱۳۹۹۷
با پیام آیت الله سبحانی؛

مراسم اختتامیه جشنواره «پاسخ برتر» برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره «پاسخ برتر» برگزار شد
مراسم اختتامیه جشنواره پاسخ برتر با پیام حضرت آیت الله سبحانی و تقدیر از نفرات برگزیده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اختتامیه اولین جشنواره پاسخ برتر و تجلیل از برگزیدگان پیش از ظهر امروز با پیام حضرت آیت الله سبحانی و با حضور آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در سالن اجتماعات امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

حضرت آیت الله سبحانی در پیامی به این جشنواره با اشاره به اینکه تولید و انتشار شبهات همواره یکی از ابزارهای فکری و تبلیغی ستمکاران علیه جبهه حق و حقیقت بوده است، گفت: استفاده از زبان هنر در پاسخگویی به شبهات ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار داشت: شناخت شبهه و پاسخگویی به شبهات مهارت تخصصی فراتر از فراگیری علوم مرسوم حوزه ها است.

در ادامه آیت الله اعرافی با بیان اینکه عالم و محقق دین مصباح و چراغ هدایت و قفل ضلالت است، یادآور شد: عالم و محقق دین هرکجا حضور پیدا می کنند کلید هدایت و قفل ضلالت است و نهاد دین و حوزه علمیه این جایگاه رفیع را باید در جهان کسب کند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه نگاه عالمان دین در جامعه چراغ و راهگشا است، تصریح کرد: جهاد تبیین و دفاع از حقیقت و دفع شبهه فقط تحقیق و پژوهش نیست بلکه شرط لازم و ضروری است.

وی افزود: در کنار تحقیق و پژوهش عرضه درست و شناخت ابزار نیز از ضروریات امر پاسخگویی به شبهات است.

حجت الاسلام سیدنژاد دبیر جشنواره پاسخ برتر ضمن ارائه گزارشی از روند مراحل اولین جشنواره پاسخ برتر گفت: جشنواره پاسخ برتر بستری برای ارائه نو و استفاده از ابزارهای مدرن در راستای پاسخگویی به شبهات است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره از نظر کیفیت و تعداد ارسال آثار پربار و فاخر می باشد، اظهار کرد: ۱۷۰۰ اثر به جشنواره رسیده که در بخش های علمی، شعر، هنرهای نمایشی، رسانه و فضای مجازی از آثاری تقدیر و تجلیل می شود.

لازم به ذکر است، از آیت الله نجم الدین طبسی، حجج اسلام والمسلمین محمدی شاهرودی به عنوان پاسخگویان برتر به شبهات همچنین از مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، واحد مشاوره و پاسخگویی نهاد رهبری در دانشگاه ها، واحد پاسخگویی به شبهات آستان قدس رضوی، سایت اسلام کوئست، تقدیر و تجلیل شد.

در بخش ویژه این مراسم با رونمایی از تمثال مبارک دو شخصیت ممتاز حوزه های علمیه حضرت آیت الله سبحانی و علامه مصباح یزدی رحمت الله علیه که از پیشگامان پاسخ گویی به شبهات  هستند، تجلیل صورت گرفت.

گفتنی است، در این مراسم بخش ویژه پاسخگویی به شبهات توسط حجت‌الاسلام کرامتی برگزار شد و در پایان از برگزیدگان این جشنواره در رشته های مختلف ادبی، هنری و رسانه ای با اهداء لوح و جوایزی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات