۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۰۰۷۷۴
مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه خبر داد؛

پاسخگویی به ۴۰ هزار شبهه و سوال در «ویکی پاسخ» و سایت اندیشه قم

پاسخگویی به ۴۰ هزار شبهه و سوال در «ویکی پاسخ» و سایت اندیشه قم
حجت الاسلام والمسلمین پورامینی، گفت: سایت ویکی پاسخ با پاسخگویی به ۴۰ هزار شبهه و سوال در «ویکی پاسخ» و سایت اندیشه قم از مهر سال گذشته راه اندازی شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در مراسم رونمایی از درگاه تخصصی پاسخ به سوالات و شبهات پیرامون «حضرت فاطمه علیهاالسلام، زن و خانواده» پایگاه اینترنتی ویکی پاسخ گفت: این مرکز بیش از ۲۰ سال است که تأسیس شده و فعالیت‌های مختلفی را در حوزه پاسخ به سوالات و شبهات دینی دارد.

وی افزود: در ۲۰ سال گذشته بیش از ۷۰ اثر از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه طرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی، خاطرنشان کرد: در ۱۹ ماه گذشته و با دستور مدیر حوزه‌های علمیه تحولاتی در حوزه عملکرد این مرکز صورت گرفته است.

وی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات را دارای شورای سیاستگذاری با حضور آیت الله اعرافی اعلام کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مختلفی در قالب‌های مکتوب و چند رسانه‌ای، برگزاری جشنواره پاسخ برتر، راه اندازی تلویزیون اینترنتی پاسخ از اقدامات این مرکز بوده است.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، تصریح کرد: برگزاری مدارس شبهه پژوهی در موضوعات روز همچون پرداخت به شبهات مرتبط با شیوع بیماری کرونا یکی دیگر از مجموعه فعالیت‌های مرکز بوده است.

وی، با اشاره به لزوم اجرایی شدن مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین افزود: در این رابطه و با موضوع تبیین مبانی انقلاب اسلامی نشستی را برای روزهای آینده برنامه ریزی نموده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی، بیان داشت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دارای ۸ گروه علمی در حوزه‌هایی همچون فقه، کلام و ادیان و مذاهب می‌باشد.

وی، گفت: در ۱۸ ماه اخیر به انتشار آثار مختلفی پرداخته‌ایم؛ تولید ۴۰ اثر علمی با محوریت شبهات روز از دستاوردهای مرکز تاکنون بوده است.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، اظهار کرد: پاسخگویی به ۴۰ هزار شبهه و سوال در «ویکی پاسخ» و سایت اندیشه قم از مهر سال گذشته راه اندازی شده است.

ارسال نظرات