۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۷۱۴۰۳۹

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین برای امسال

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین برای امسال
ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه شماره یک، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین را برای امسال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره ۱ ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به شرح زیر است:

بسمه تعالی

«انا من حسین»

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (علیهم السلام) می‌رساند با توجه به تاثیر شیوع بیماری کرونا طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مراسم راهپیمایی اربعین و با امعان نظر به اقدامات متعدد و گسترده ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در تمهید، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های رفاهی، بهداشتی و خدماتی مناسب‌تر در قیاس با سنوات گذشته و با توجه به قرار گرفتن اربعین سالجاری در فصل تابستان و شرایط خاص گرمای هوا، وجود ریزگرد‌ها، شیوع برخی بیماری‌ها و خطرات ابتلا به سویه‌های جدید کرونا و. حساسیت حفظ سلامتی زوار به عنوان یکی از ملاحظات اصلی و اساسی برای شرکت در این مراسم معنوی بیش از پیش مطرح شده است که بر همین اساس و به منظور رعایت مسائل بهداشتی، ملاحظات و الزامات و توصیه‌های پزشکی کمیته بهداشت و درمان اربعین در تمهید سفر ایمن و کم خطر برای تمامی زائران اربعین حسینی (ع)؛ موارد ممنوعیت و محدودیت اعزام زوار جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱ - با توجه به هماهنگی سیاسی و دیپماتیک با دولت عراق، صرفاً کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین سال جاری شوند که طی ماه‌های پیش رو تا ایام اربعین، حداقل یک دز واکسن یادآور کرونا را تزریق کرده باشند.

۲ - شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین امسال صرفاً منوط به ثبت نام در سامانه سماح و رعایت سایر شرایط ثبت نامی اعم از الزام به بیمه و ... مندرج در آدرس Samah.haj.ir امکان‌پذیر خواهد بود و نحوه و چگونگی پیش ثبت نام متعاقباً و بموقع از طریق کمیته اعزام اربعین (سازمان حج و زیارت) اطلاع رسانی خواهد شد.

۳ - توصیه‌های بهداشتی و پزشکی مدنظر کمیته بهداشت و درمان اربعین و همچنین ملاحظات امنیتی و قضایی نیز در این پیش ثبت نام ملاک نظر قرار خواهد گرفت که از طریق سامانه سماح اطلاع رسانی و بارگذاری خواهد شد.

۴ - با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه‌های «وزارت بهداشت و ایران من و ...» موضوع احراز واکسیناسیون و سایر شرایط و ملاحظات بهداشتی و ... مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت و افراد غیر واجد شرایط از فهرست نهایی زائران حذف خواهند شد.

۵ - پیش ثبت نام موصوف به هیچ وجه ثبت نام قطعی زوار اربعین تلقی نخواهد شد.

ارسال نظرات