۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۱۴۲۰۲
معاون پژوهش دانشگاه قم تشریح کرد؛

اهداف اساسی نخستین رویداد هجرت اشتغال آفرینی

اهداف اساسی نخستین رویداد هجرت اشتغال آفرینی
حجت‌الاسلام سعید فراهانی فرد در جمع خبرنگاران گفت: رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی که بزودی در دانشگاه قم برگزار می‌شود، حلقه‌های وصلی برای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید فراهانی فرد، معاون پژوهشی دانشگاه قم در نشست خبری نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی که از 28 تیرماه تا 3 مردادماه توسط دانشگاه قم برگزار خواهد شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های متمادی شعار‌های سال را اقتصادی و خمیر مایه همه آن‌ها را افزایش تولید ملی و اشتغال دانستند و حتی امسال به طور خاص شعری را که فرمودند و تأکید کردند، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین مدنظر ایشان است.

وی افزود: دانشگاه قم بنا به وظیفه و دغدغه‌ای که احساس می‌کرد ساز روز‌های اولیه سال برای محقق ساختن فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغال و کار آفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه فعالیت‌های مختلفی را بخش‌های مختلف دنبال کرد.

حجت الاسلام فراهانی فرد با اشاره به ارائه طرح رویداد حاضر از دکتر حمیدرضا مقصودی توضیح داد: با هیئت رئیسه دانشگاه و بخش‌های مختلف جلسات متعددی را با وزارت علوم یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم و به دنبال یک حرکت ملی با بهره برداری از راهیان نور در سطح دانشگاه بودیم که بناست افراد علاقه‌مند از سراسر کشور به قم، مهد علم و تمدن و شهر زیارتی اهل بیت وارد شوند تا در یک هفته با فرهنگ زیارت شهر قم آشنا و برنامه‌های متنوعی را در حوزه اقتصاد یاد بگیرند.

وی افزود: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قم در بخش‌های مختلف بحث‌های اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را در جهت گیری خود دنبال کرده است که امیدواریم با برگزاری این رویداد، حلقه‌ها و شرکت‌های برای نوآوری به صورت حلقه‌هایی جامه عمل به فرمایشات رهبر انقلاب ببخشد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات