۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۱۴۲۱۹
مدیر جامعه الزهرا در دیدار ستاد کنگره امناءالرسول:

در پاسداشت علما به نقش همسران آن ها هم توجه شود

در پاسداشت علما به نقش همسران آن ها هم توجه شود
سرکار خانم برقعی با اشاره به اینکه در کنار هر عالم بزرگ و موفق، یک زن صبور و همراه وجود داشته است،

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم سیده زهره برقعی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره امناءالرسل با اشاره به اینکه جامعةالزهرا علیهاالسلام از ثمرات انقلاب اسلامی و یک موسسه بین‌المللی است، گفت: امکانات و ظرفیت‌های موجود در این مرکز علمی در اختیار همه مشتاقان ترویج مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و ما از هر حرکت علمی و انقلابی در حوزه‌های دینی استقبال می‌کنیم.

مدیر جامعةالزهرا علیهاالسلام با تأکید بر تعامل با همه مراکز و نهادهای دینی در حد توان مجموعه، اظهار داشت: کنگره امناء الرسل بی‌تردید تأثیر فراوانی در معرفی شخصیت‌های علمی حوزوی و ایجاد تعامل فکری و علمی حوزه‌های علمیه بزرگ با هم دارد.

وی، توجه به نقش خانواده در پرورش علما و فضلا را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بی‌گمان در کنار هر عالم بزرگ و موفق، یک زن صبور و همراه وجود داشته است؛ ازاین‌رو در پاسداشت‌ها و کنگره‌های بزرگداشت شخصیت علما به این مسئله نیز باید توجه و از آن بانوان گرامی نیز یادی کرد.

خانم برقعی، توجه به نقش علما در رشد و اعتلای علوم و نیز تأسیس علوم جدید را بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: در کنگره‌های بزرگداشت علما باید به این مسئله پرداخته شود تا جوانان بدانند سرمایه علمی موجود چگونه با تلاش و مجاهدت علما به نقطه فعلی رسیده است و از سوی دیگر این تلاش‌ها به نام دیگران ثبت نشود.

وی از آمادگی جامعة الزهرا علیهاالسلام برای همکاری گسترده با حوزه‌های علمیه خواهران عراق خبر داد و گفت: بسیاری از این حوزه‌ها به همت فارغ‌التحصیلان جامعة الزهرا علیهاالسلام راه‌اندازی شده است، بااین‌حال ما آماده برگزاری دوره‌های علمی کوتاه‌مدت برای آن‌ها، تبادل استاد، پژوهش‌ها، نشست‌های علمی و همایش‌های مشترک هستیم.

برگزاری کنگره امناء الرسل با هدف ایجاد بستر تعاملات علمی بین حوزه‌های علمیه

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری دبیر کنگره ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه از جمله آماده‌سازی موسوعه کنگره در قالب نزدیک به ۵۰ جلد از آثار آیت‌الله سیدمحمدمهدی موسوی الخرسان و مجموعه مصاحبه‌ها و مقالات رسیده به کنگره و نیز زندگی‌نامه ایشان، اظهار داشت: برگزاری کنگره در عراق با مشارکت و تقسیم‌کار میان دو عتبه مقدسه علوی و حسینی برنامه‌ریزی ‌شده است.

دبیر کنگره امناءالرسل با اشاره به اینکه تاکنون سه نشست علمی با حضور فضلای حوزوی و دانشگاهی در عراق برگزار شده است، اذعان داشت: طرح دبیرخانه دائمی کنگره علمی امناء الرسل برای ۲۳ مرکز و نهاد علمی و فرهنگی در ایران ارسال شده که تاکنون ۱۴ مرکز برای مشارکت در کنگره موافقت خود را اعلام کرده و اخذ نظر سایر مراکز نیز در حال پیگیری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری، هدف اصلی از برگزاری کنگره امناء الرسل را ایجاد بستری برای تعاملات علمی بین حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه قم و نجف اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در ده سال گذشته به‌صورت فراگیر در عراق راه‌اندازی شده است، گفت: بسیاری از مدیران و اساتید این حوزه‌ها تحصیل‌کرده‌های جامعةالزهرا علیهاالسلام هستند که این نشان‌دهنده تأثیرگذاری جامعةالزهرا علیهاالسلام در سطح بین‌الملل به‌ویژه کشورهای منطقه است.

دبیر کنگره امناء الرسل به تأثیر بانوان عراقی در فعالیت‌های دینی و مذهبی، تربیت فرزند و مشارکت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر حوزه‌های علمیه خواهران عراق به بلوغ و بالندگی مطلوب برسند نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی مردم خواهند داشت.

وی در پایان اظهار داشت: درخواست ما از جامعةالزهرا علیهاالسلام، حضور پررنگ در کنگره بزرگداشت شخصیت آیت‌الله الخرسان است تا به‌واسطه این حضور، بانوان طلبه عراقی نیز ترغیب شوند تا در چنین محافل علمی و پژوهشی شرکت کنند و زمینه برای تعامل و همکاری جامعةالزهرا علیهالسلام و حوزه‌های علمیه خواهران عراق ایجاد شود.

 

ارسال نظرات