۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۷۱۴۲۲۵

تنها ۳۹ درصد مردم آمریکا نسبت به کشور خود احساس غرور دارند

تنها ۳۹ درصد مردم آمریکا نسبت به کشور خود احساس غرور دارند
نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد تنها ۳۹ درصد مردم آمریکا نسبت به کشور خود احساس غرور دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید موسسه گالوپ نشان می دهد تنها 39 درصد مردم آمریکا نسبت به کشور خود احساس غرور دارند در حالیکه این رقم در سال 2011 حدود 69 درصد بوده است.

کارشناسان علت پایین آمدن حس غرور ملی را مربوط به تغییر معنای تاریخی آمریکا نمی دانند بلکه آن را به دلیل وضعیت فعلی کشور از جمله افزایش شکاف های سیاسی، تورم افسار گسیخته، جنایت های بی‌شمار و مشکلات و معضلات دیگر می دانند.     

براساس نتایج این نظرسنجی که در نشریه هیل منتشر شده، بسیاری از آمریکایی ها اعتماد خود را به موسسات آمریکایی از دست داده‌اند. مردم آمریکا از هر حزب و دسته سیاسی، به شکلی فزاینده نسبت به دولت بدگمان شده‌اند. برای مثال، نتایج تحقیقات موسسه پیو نشان می دهد تنها 2 نفر از هر 10 آمریکایی اظهار کردند که به اقدامات دولت اطمینان دارند در حالیکه این رقم در زمان دولت کندی، 77 درصد بوده است.

براین اساس، 46 درصد دموکرات ها و 36 درصد جمهوری خواهان و 29 درصد طرفدارن احزاب مستقل، حس میهن پرستی دارند.

همچنین در این نظرسنجی، شرکت کنندگان در پاسخ به این پرسش که چه کسی رئیس جمهور می شود، رتبه بایدن را پایین تر از هر رئیس جمهور دیگری در دوره اول ریاست جمهوری عنوان کرده اند.

در همین حال، نظرسنجی موسسه هریس دانشگاه هاروارد نشان می دهد تنها 29 درصد مردم کشور، می خواهند بایدن برای بار دوم رئیس جمهور شود. تنها 30 درصد دموکرات ها دوباره به بایدن رای خواهند داد.

علاوه بر این، تنها 13 درصد دموکرات ها و 39 درصد جمهوری خواهان به دادگاه های عالی اعتماد دارند.

همچنین براساس نظرسنجی گالوپ، 80 درصد دموکرات ها و 37 درصد جمهوری خواهان اعتماد زیادی به رسانه های خبری ملی دارند. در نتیجه یک تئوری ساده مطرح می شود و آن اینکه محافظه کاران اخبار و رسانه ها را علیه خود می دانند در حالیکه دموکرات ها با آنها موافق هستند.

نتایج یک نظرسنجی دیگر گالوپ نشان می‌دهد تنها 27 درصد از آمریکایی‌ها به طور متوسط اعتماد بالایی به 14 نهاد اصلی آمریکا دارند. این رقم نسبت به سال 2021 کاهش 5 درصدی نشان می‌دهد و پایین‌ترین رکورد را در اعتماد عمومی به سه قوه حکومت آمریکا از سال 1979 ثبت کرده است.

طبق نتایج این نظرسنجی اعتماد به نهاد ریاست‌جمهوری از 38 درصد در سال 2021، پانزده درصد کاهش یافته و به رقم بی‌سابقه 23 درصد رسیده است. اعتماد به دیوان عالی نیز به پایین‌تر حد در سال‌های گذشته یعنی 25 درصد رسیده است.

نتایج یک نظرسنجی دیگر که دانشگاه «مانموث» انجام داده و چند روز پیش منتشر شد نشان می‌دهد 85 درصد از رأی‌دهندگان می‌گویند که اوضاع در آمریکا در مسیر اشتباه حرکت می‌کند. از سال 2013 که دانشگاه مانموث شروع به انجام نظرسنجی کرده است، این میزان باور به مسیر نادرست آمریکا، «بی‌سابقه» بوده است.

مرکز نظرسنجی «پیو» سال گذشته هم پیش نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد تصورات و نگرش‌های مطلوب نسبت به آمریکا با افت شدید همراه شده و به سطوح «غیرقابل‌تصوری» رسیده است: نتایج این پیمایش که در 13 کشور دنیا انجام شده نشان می‌دهد تنها 26 درصد مردم آلمان، 30 درصد مردم هلند، 31 درصد فرانسوی‌ها، 33درصد استرالیایی‌ها و 35 درصد کانادایی‌ها نظر مطلوبی نسبت به آمریکا دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات