۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۱۴۲۸۵
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل شورای رسانه‌های حوزوی

ضرورت تشکیل شورای رسانه‌های حوزوی
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد که رسانه‌ دینی زمانی موفق است که به نصابی از آگاهی مخاطب خود رسیده باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه های علمیه کشور امروز در دیدار رئیس شبکه جهانی ثقلین با اشاره به جایگاه و حضور اندیشه دینی در دنیای معاصر اظهارکرد: در دنیای کنونی نقش و حضوراندیشه دینی بسیار ارزشمند، مهم و اثرگذار است که به همراه همه فرصت هایی که دارد با چالش هایی هم مواجه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رسانه‌ای که می‌خواهد در انعکاس امواج معارف الهی و اندیشه دینی را پرتو افکنی کند با مجموعه‌ای از فرصت‌ها و چالش مواجه است، به گونه‌ای که این دو در هم تنیده اند، لذا نقش رسانه‌های دینی اعم از رسانه‌های ماهواره‌ای، اینترنتی، رادیویی، مجازی و... بسیار حساس و حائز اهمیت است.

رسانه‌ دینی زمانی موفق است که به نصابی از آگاهی مخاطب خود رسیده باشد

آیت‌الله اعرافی افزود: زمانی یک رسانه دینی اثر گذار و به کمال می‌رسد که به حد نصاب خوبی از آگاهی رویارویی با جهان مقابل برسد و نیاز امروز جوامع بشری را درک کند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: مهمترین فرصت امروز رسانه‌های دینی عدم وجود معنویت و معرفت در دنیای کنونی است، تمدن غرب با نگاه به دنیای مادی و به طور کلی جریان تمدنی دنیای مادیات موجب فراموشی و بی توجهی نسبت به معنویت و معرفت الهی شده و این یک فرصت برای رسانه‌ واندیشه دینی است.

وی اذعان کرد: امروز جریان فلسفه غرب و به تبع آن علوم انسانی و اجتماعی در تار و پود خود تهی بوده و در بُن مایه‌های فلسفی توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای جوامع غربی را ندارد و بشر از سرمایه‌های فکری و معنوی آن تهی است. مادیات و ظواهر دنیوی ظرفیت بشری را پر کرده و این جاذبه‌های مادی به عنوان یک سدّی مانع از فکر و برگشت به فطرت الهی بشر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بتوانیم این احساس نیاز نهفته جوامع را با هنر رسانه شناسایی و برانگیخته کرده و از تابلوها و ظواهر مادیات عبور کنید، خواهید دید که بشر تشنه معنویت و معارف الهی است، همچون انسانی که تشنه است ولی احساس تشنگی نمی‌کند، لذا باید احساس و تقاضا را در او بیدار کرد.

ضرورت تشکیل شورای رسانه‌های حوزوی

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به شبکه‌های دینی و معرفتی حوزوی همچون شبکه ولایت، ثقلین، هدهد و... تصریح کرد: اگر با تعامل و همفکری بتوانید یک شورای رسانه‌های حوزوی تشکیل دهید، تردیدی نیست که تحول شگرفی در این عرصه با ظرفیت و پشتوانه علمی عظیم حوزه‌های علمیه از نظر محتوا، موضوعات و ظرفیت‌های موجود رقم خواهید زد.

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: ظرفیت‌های معارف الهی و علوم دینی بی پایان است و این بستر امروز در حوزه‌های علمیه و مجموعه های پیوسته و وابسته به آن وجود دارد، لذا نسبت به تشکیل این شورای رسانه‌ای در عرصه‌های متعدد عزم جدی داشته باشد و مجموعه مدیریت حوزه نیز از این موضوع حمایت خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار، محمدکاظم کاظمی، رئیس شبکه جهانی ثقلین، گزارشی از فعالیت‌های این شبکه جهانی ارائه کرد.

ارسال نظرات