۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۱۴۳۱۵

زائران خانه خدا برای انجام بزرگترین رکن حج راهی عرفات شدند

زائران خانه خدا برای انجام بزرگترین رکن حج راهی عرفات شدند
با طلوع آفتاب، حدود یک میلیون حج گزار امروز(جمعه) برای ادای بزرگترین رکن فریضه حج راهی کوه عرفات شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، زائران خانه خدا در حالی که لبیک می­گفتند و مشغول استغفار و دعا بودند، راهی عرفات شدند و از اینکه می­توانستند پس از شیوع کرونا مناسک حج را به جا بیاورند، خوشحال بودند.

کوه عرفات در بیست کیلومتری شرق مکه قرار دارد و عبارت است از دشت همواری که ده کیلومتر با منا فاصله دارد که زائران در روز اول عید قربان برای سنگسار جمرات به آنجا (منا)می روند.

عرفات تنها مکان مقدسی است که خارج از محدوده مسجدالحرام قرار دارد.

زائران به محض رسیدن به عرفات، نشستند، برخی دعا کردند، برخی اشک ریختند و برخی نیز برای ثبت این لحظات مهم زندگیشان سلفی گرفتند.

برخی از زائران نیز به مسجد نمره رفتند تا اماکنی را برای شنیدن خطبه عرفات برای خود رزرو کنند. این خطبه را شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهان اسلام ایراد خواهد کرد.

هانی جوخدار معاون وزارت بهداشت عربستان سعودی به خبرگزاری این کشور گفت: پیگری بیماری های واگیردار و عفونی با یک سیستم نظارتی دقیق انجام می گیرد و هدف از آن رصد انتشار این بیماری ها و پیش بینی هرگونه هشدار بهداشتی فوری برای حوادثی است که به واکنتش فوری و پشتیبانی نیاز دارد.

حج امسال محدود به گروه سنی کمتر از ۶۵ سال همراه به الزام دریافت دوزهای اول واکسن کرونا با واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت عربستان سعودی است.

زائران پس از گذراندن روز خود در خیمه های گسترده در عرفات، هنگام غروب آفتاب برای جمع آوری جمرات(سنگ ریزه ها) به مزدلفه می روند وسپس برای پرتاب آنها در اولین روز عید قربان راهی منا می شوند./۹۸۸/

ارسال نظرات