۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۷۱۴۳۷۸
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش:

آمریکا به سرنوشت شوروی دچار می‌شود/ دشمن قلب و ذهن جوانان را هدف گرفته است

آمریکا به سرنوشت شوروی دچار می‌شود/ دشمن قلب و ذهن جوانان را هدف گرفته است
اصفهان – امیر پوردستان با بیان اینکه دشمن ذهن جوانان را هدف گرفته، گفت: با خارج شدن دلار از چرخه معاملات بین‌المللی آمریکا به سرنوشت شوروی سابق دچار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جمعه شب در چهارمین مراسم یادواره شهدای محله درب قائم و بزرگداشت امیران شهید کاشان، گفت: اتفاقی خوبی که در سال‌های آینده رخ خواهد داد این است که با خارج شدن دلار از چرخه معاملات پولی بین‌المللی آمریکا نیز به سرنوشت شوروری سابق دچار خواهد شد و هر یک از ۵۲ ایالت آمریکا به کشوری مستقل تبدیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی وضعیت اروپا بدتر از آمریکا خواهد شد، افزود: اروپای مدعی متمدن و مدافع دروغین حقوق بشر و دموکراسی نیز علاوه بر تمامی این مشکلات مشکل سوخت را نیز خواهد داشت و تا چند ماه آینده مانند دوران کرونا که محموله‌های ماسک و واکسن را از یکدیگرسرقت می‌کردند به جان یکدیگر خواهند افتاد.

امیر پوردستان افزود: براساس سخنان دو روز قبل آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که اعلام کرد موج تورم در دنیا راه افتاده است بیانگر این است که تورم تنها مختص به کشور ما نیست.

به گفته وی قیمت بنزین در آمریکا(بر اساس پول ایران) به لیتری ۴۰ هزار تومان بالاترین قیمت طی ۴۰ سال گذشته رسیده و بحران مواد مخدر در آمریکا بیداد می‌کند و سازمان‌های انتقال دهنده مواد مخدر و استعمال کنندگان زندان‌های آن‌ها پر کرده و تیراندازی افسار گسیخته، تبعیض نژادی و ارکان اموری که از دست دولت خارج شده است، همه بیانگر وضعیت آشفته در آمریکا است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: ما در بهترین نقطه دنیا زندگی می‌کنیم، کشوری که ملت آن ۴۰ سال در تحریم زندگی می‌کند و حقوق بشر ساکت است.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: ما تحریم را از زمان جنگ تحمیلی که از تحویل حتی سیم خاردار به ما خودداری کردند داریم اما با وجود تحریرم‌های ظالمانه به فضا، سلول‌های بنیادی و دانش صلح آمیز هسته‌ای دست یافته و از کشور‌های کاخ نشین قطر و امارات برای درمان به شیراز و‌ اصفهان می‌آیند.

به گفته وی هر کشوری یکسری مشکلاتی را دارد، اما رسالت همه ما پشتیبانی از نظام برآمده از خون شهدا است.

وی افزود: تکلیف ما در عصر غیبت با توجه به سخنان رهبری در بیانیه گام دوم ظهور تمدن نوین اسلامی و ظهور ولایت عظمای حجت خدا است که طی ۴۰ سال گذشته بستری سازی شده است.

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش گفت: رسالت ما در ۴۰ سال دوم شکل گیری تمدن نوین اسلامی نه با تصرف سر زمینی بلکه با اشاعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی و انتظار و آمادگی برای ظهور قائم آل محمد(ص) با بستر سازی و زمینه سازی است.

امیر سرتیپ پوردستان یادآور شد: ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی رزمی وظیفه نیرو‌های مسلح است و کارشناسان ارتباطی همه حرکت‌ها را در مرز‌ها و خارج از آن تحلیل و متناسب با آن ظرفیت تهاجمی و دفاعی انتخاب می‌کنند.

وی افزود: به عنوان سرباز وطن قول می‌دهم فرزندان شما در نیروی مسلح غافلگیر نشوند و اگر روزی دشمن خیال خام برای کشور کند با پاسخ کوبنده و پشیمان‌کننده آن‌ها روبرو شود.

به گفته وی امروز به برکت انقلاب اسلامی و اتکا به جوانان نخبه دردفاع زمینی، دریایی، هوایی، زیر سطحی و فضایی با همه ابزار‌ها و تجهیزات مورد نیاز که خود تولید و صادر کننده است محکم در مقابل دشمن ایستاده است.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه بسیج و انتظامی دست به دست یکدیگر به عنوان ید واحده زیر پرچم رهبری با قدرت و استحکام از نظام مقدس و‌خون شهدا دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد:، چون دشمن در جنگ سخت و نظامی و تحریم‌ها نتوانست به مقصد خود برسد و امروز  ایران را در اوج اقتدار می‌بیند در حال دست و پا زدن بوده و استفاده از تمامی ابزار‌های خود برای مقابله با ایران است.

به گفته وی همانگونه که فرمانده معظم کل قوا نیز فرمودند، ما هر چه به قله نزدیک‌تر شویم فشار دشمن بیشتر است، بنابراین اگر به قله برسیم سختی‌ها و تحریم‌ها به عنوان آخرین آخرین صلاح استکبار نه تنها برای ایران که برای جامعه بشری از بین می‌رود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود تمام فتنه‌ها و توطئه‌های جنگ، ترور و تحریم‌هایی که وارد کردند و آسیب زدند، اما مملکت ما سر پا ایستاده و حتی پای سربازانش به دریای مدیترانه رسیده است در حالیکه وقوع هر یک از این اتفاقات در کشور‌های دیگر از جمله اعتصاب کامیون داران در کشور‌های آمریکای جنوبی یا خودسوزی یک نفر در تونس باعث فروپاشی حکومت‌های آن‌ها شد.

امیر سرتیپ پوردستان یادآور شد: امروز دشمن در جنگ نرم با توطئه و به پاکردن فتنه و هزینه‌های میلیاردی اعتقاد، باور، ایمان و اراده جوان ما را نشانه گرفته است تا اهداف شوم خود را که مهمترین آن‌ها در چهار سرفصل است عملیاتی کند.

وی ادامه داد: نخستین هدف دشمن در جنگ نرم، توسعه و ترویج فساد، فحشا و بی بند و باری با از بین بردن بنیاد خانواده از طریق کلیپ و فیلم و فضای مجازی است.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: دومین هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد سستی و تزلزل در ایمان، اعتقاد و باور جوان با ایجاد شبهات، سوالات انحرافی و ارائه روایات جعلی است همانگونه که ۱۰ نوع شیعه را با تبلیغات فراوان راه‌ اندازی کرده و حتی با استقرار موکب در اربعین و بهترین پذیرایی از زائران برای انحراف جوانان تلاش می‌کند.

به گفته وی جنگ نرم دشمن شوخی بردار نیست و جلوگیری از نفوذ آن با تمام وجود ضروری است.

وی ادامه داد: سومین و اصلی‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم سرمایه‌گذاری برای مایوس کردن و ناامیدی مردم با تیره و تار جلوه دادن شرایط کشور و بزرگ نمایی مشکلات است در حالیکه آمریکا و اروپا وضعیت خراب خود را با تبلیغات دروغین کتمان می‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: دشمن با بسیج کردن هزاران نفر برای شایعه پراکنی و جعل اخبار و انتشار آن در فضای مجازی از جمله پایگاه آلبانی توسط سلطنت طلبان، منافقان، بهایی‌ها و وهابی‌ها شیطنت‌های زیادی را علیه مسؤولان بلند پایه کشور یا سرداران نظام انجام می‌دهد و متاسفانه برخی نیز بدون آگاهی و از روی جهل با به اشتراک گذاشتن این مطالب دروغ در شبکه‌های اجتماعی سبب یاس و کمک به اهداف دشمن در ناامیدی مردم می‌شوند.

وی ادامه داد: دشمن با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در داخل و خارج به ایران هجمه می‌کند بطوریکه پیاده نظام آمریکا و اسرائیل فقط بدنبال ناامیدی و نارضایتی مردم هستند.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: دشمن اعتراف کرده به پایگاه‌های نظامی و تاسیسات هسته‌ای ما کار ندارد بلکه هدف او در جنگ نرم قلب و ذهن جوانان ما است.

وی افزود: هر چند که دشمن می‌خواهد نور دین را خاموش کنند، اما گرایش به دین اسلام در آمریکا و اروپا زیاد شده است چرا که خدا اراده کرده است دین خود را گسترش دهد.

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، آیین اعتکاف مجالس روضه ابا عبدالله الحسین(ع) و تجمعات اجرای سرود سلام فرمانده همه کانون‌های نورانی هستند که دل‌های جوانان ما را روشن می‌کند و برای خدمت به نظام اسلامی آماده می‌کند.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: ملت شجاع ایران نشان دادند دین تنها بر زبان شان جاری نیست بلکه تا عمق جان شان نفوذ کرده و دین را فریاد می‌زنند و همه برای دفاع از اسلام، دین و قرآن راهی جبهه‌ها شدند.

به گفته وی شهدا جلوتر از همه خالصانه، صادقانه و عاشقانه هستی خود را در کف دست گرفته و به میدان رفتند تا عزت و اقتدار و سربلندی برای ما به ارمغان بیاورند و کشور ایران به برکت مجاهدت شهدا، رشادت‌ها و فداکاری‌های آن‌ها و خانواده‌های آن‌ها عزت و اقتدار ایرانی را در جهان فریاد کند.

امیر پوردستان گفت: عظمت کار شهدا در خلق حماسه ایثار و ولایت مدارانه آن‌ها بود که ایران توانست از برکت اخلاص، همت خالصانه، غیرت عاشقانه، قدرت مومنانه و خون پاکشان قربة الی الله سنت الهی را معنا کنند و پیروزی یاران خدا را با وعده خدا در آیه هفت سوره محمد «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» تحقق بخشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات