۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۷۱۴۴۶۸

شکرآب شدن روابط بین ریاض و تشکیلات خودگردان

شکرآب شدن روابط بین ریاض و تشکیلات خودگردان
یک رسانه اسرائیلی از شکرآب شدن روابط بین ریاض و تشکیلات خودگردان پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه یسرائیل هیوم در پایگاه اطلاع رسانی خود، خبر داد، بحران روابط بین رام الله و ریاض به نقطه اوج خود رسیده است به نحوی که رسانه‌های رسمی تشکیلات خودگردان حاضر به برسمیت شناختن خانواده سلطنتی عربستان نیستند.

دانا بن شمعون در یادداشتی در این رسانه عبری زبان پرسید: آیا تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر ساختار پادشاهی عربستان و حاکمیت‌ این خانواده را بر خاک سعودی به رسمیت نمی‌شناسد؟

او در در پاسخ به این پرسش به رویکرد رسانه‌های تشکیلات خودگردان به ویژه تلویزیون رسمی فلسطین در برنامه‌های اخیرش اشاره کرده و افزود: طی روزهای اخیر تلویزیون فلسطین در پوشش مراسم حج از واژه دیار حجاز (ارض الحجاز) برای توصیف عربستان سعودی یا پادشاهی عربستان استفاده می‌کند این در حالی است که این سرزمین با نام خاندان آل سعوده خوانده می‌شود، وسرزمین حجاز نامی است که از قرن هفتم اسلامی برای این منطقه رایج بود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سعودی‌ها به شدت نسبت به این نوع رویکرد رسانه‌ای حساس شده‌اند، زیرا معتقدند بکارگیری آن می‌تواند به معنی زیر سئول بردن مشروعیت حکومت آل سعود بر پادشاهی باشد.

یسرائیل هیوم در ادامه می‌نویسد: بکارگیری این واژه ما را به یاد استفاده فلسطینیان از واژه رژیم صهیونیستی یا رژیم اشغالگر به جای اسرائیل می‌اندازد.

همین امر باعث شده است تا روزنامه نگاران سعودی و شبکه‌های نزدیک به خانواده پادشاهی در ریاض حملات به شدت گزنده و بی سابقه‌ای را علیه ریاست تشکیلات خودگردان سامان دهند.

سعودی‌ها معتقند این یک اقدام خودجوش یا یک اشتباه رسانه‌ای نبوده بلکه در چارچوب اعتراض فلسطینیان به عربستان و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای امضای توافق ابراهیمی است.

گفتنی است شماری از روزنامه نگاران رژیم صهیونیستی از جمله خبرنگار روزنامه یسرائیل هیوم اخیرا سفری به عربستان سعودی داشته و آزادانه در خیابان‌های ریاض و جده به گشت زنی پرداخته و حتی وارد مساجد این کشور شده بودند.

پایان پیام/*

ارسال نظرات