۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۱۴۴۸۴

بیانیه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کرمانشاه به مناسبت هفته حجاب و عفاف

بیانیه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کرمانشاه به مناسبت هفته حجاب و عفاف
کرمانشاه ـ اساتید، طلاب و روحانیون بسیجی استان کرمانشاه به مناسبت هفتا عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اساتید، طلاب و روحانیون بسیجی استان کرمانشاه به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کردند.

در این بیانیه می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بمَا یصْنَعُونَ* وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا... وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ

«به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر مقداری که [طبیعتاً] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند ... و [شما] ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید» (سوره نور، آیات ۳۰و ۳۱).

قیام مردم مشهد در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ روزی که مردان و زنان با ایمان، با شهامت و غیرت به پا خواستند تا ظلمی را از میان بردارند که بر زنان سرزمین مقدس ایران توسط مؤسس بیسواد و خشک مغز پهلوی، با اجرای وحشیانه «طرح خفتبار کشف حجاب» روا می‌شد و تلاش مینمود نماد ملی_مذهبی زن مسلمان ایرانی را از او بگیرد و با نثار جان خویش به تمامی دنیا بفهمانند که ایرانی تا پای جان آماده دفاع از ارزشهاست .

صدها شبکه ماهواره ای و هزاران رسانه در فضای سایبر نشان می دهد که بیشترین هجمه های ذلت بار دشمنان زبون، علیه فرهنگ عفاف و حجاب بوده است و تلاش مداوم آنها برای بی ارزش جلوه دادن حجاب و تبلیغ مظاهر اباهه گری، به چالش کشاندن هویت اسلامی و ایرانی بانوان است.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند: «امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام می‌کنند و به دنیا صادر می‌کنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد می‌شنود. زن می‌تواند در میدان‌های اجتماعی حضور فعّال داشته باشد، تأثیرگذاری اجتماعی عمیق داشته باشد. امروز زنان کشور ما در بخش‌های مختلف چنین تأثیرگذاری‌ای دارند؛ در عین‌حال حجاب و عفاف و وجه تمایز میان زن و مرد، فاصله میان زن و مرد، در معرض سوءاستفاده مردان قرار نگرفتن، خود را در حدّ وسیله‌ی التذاذ مردان بیگانه و زیاده‌طلب پایین نیاوردن و تحقیر نکردن، جزء خصوصیّات زن ایرانی و زن مسلمانِ امروز است. ما البتّه این الگو را داریم، این چهارچوب را داریم، در میان بانوان ما کسانی هستند در حدّ بسیار خوب، بعضی در حدّ اعلای این الگو دارند زندگی می‌کنند، بعضی هم در حدود متوسّطند؛ به‌هرحال، این الگو وجود دارد و مبنای کار زن ایرانی این است». (بیانات رهبری، ۱۳۹۶/۱۲/۱۷)

پایگاه بسیج اساتید و طلاب وروحانیون استان کرمانشاه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این واقعه و همه شهدایی که در وصیت‌نامه خود به عفت ورزی و حجاب، دعوت نمودند، نکاتی چند را یادآور می‌گردد:

۱- عفاف و حجاب تمام جامعه را در برمی گیرد نه فقط زنان را! زیرا مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود و رعایت عفاف در تمامی ابعاد اعم از رفتارهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی، نقش مهم و تأثیرگذاری در این عرصه دارند.

۲- جهان غرب و دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی، سعی در محو و بی‌ارزش جلوه دادن مبانی اسلام ناب دارند  و با ارائه مباحثی همچون حجاب‌هراسی، منع حجاب اجباری و ترویج مظاهر بی‌عفتی، بی‌بند و باری و بدحجابی و کمرنگ نمودن نمادهای فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی، می‌کوشند تا به هنجارشکنی در جامعه اسلامی بپردازند. تبلیغ و ترویج همجنس‌گرایی، ازدواج سفید، چهارشنبه‌های سفید، کشف حجاب دسته‌جمعی و ... نمونه‌هایی مشهود از تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که در راستای گسترش و افزایش فساد و فحشا، به‌خصوص در بین نسل جوان صورت می‌گیرد که اگر در این خصوص اقدامات مستمر، هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده صورت نپذیرد، آثاری مخربی به دنبال خواهد داشت.

۳_ بایسته است همه نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی (وزرات فرهنگ ارشاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ائمه جماعات، نیروی انتظامی و قوه قضائیه و ...) از طرح‌های فرهنگی مرتبط با حجاب و عفاف حمایت همه جانبه نمایند./1400/

ارسال نظرات