۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۷۱۴۵۲۳

تیراندازی در آمریکا و کشته شدن دو تن از شهروندان

تیراندازی در آمریکا و کشته شدن دو تن از شهروندان
مقامات آمریکایی اعلام کردند که در تیراندازی صبح شنبه (به وقت محلی) در نزدیکی یک فروشگاه مواد غذایی در سزار چاوز درایو شهر میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین ۲مرد از جمله یک نگهبان کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا از نیویورک پست، سازمان آتش نشانی میلواکی اعلام کرد که در این تیراندازی ۲ تن کشته و فرد سوم که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد. 

براساس گزارش رسانه‌های محلی، این تیراندازی پس از یک جدال در داخل فروشگاه رخ داده است. پس از این جدال، ۲ نگهبان یک مرد را به پارکینگ هدایت کرده‌اند که در این محل آن‌ها با یکدیگر درگیر شده‌اند. 

در این تیراندازی یکی از نگهبانان کشته شده است.

تحقیقات در خصوص دلیل وقوع این تیراندازی آغاز شده است. 

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش‌ها، بیشتر خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مربوط به اختلافات به ظاهر عادی است که از کنترل خارج می‌شوند و شخصی در این اختلافات اسلحه می‌کشد. اغلب، قربانی و تیرانداز یکدیگر را می‌شناسند. آن‌ها ممکن است همکار و آشنا، خواهر و برادر و همسایه باشند.  موارد قتل بوسیله اسلحه در دهکده‌ها، شهرهای کوچک و شهرهای شلوغ اتفاق می‌افتد.

در مقایسه با بیشتر کشورهای توسعه یافته، آمریکا کشوری است که دارای بیشترین موارد قتل است. سازمان ملل تخمین می‌زند که نرخ قتل در آمریکا سه برابر کانادا، پنج برابر فرانسه و ۲۶ برابر ژاپن است. طبق برخی مطالعات، امروزه تعداد اسلحه در آمریکا از تعداد جمعیت این کشور بیشتر است. 

مراسم چهارم ژوئیه، روز استقلال آمریکا هم از خشونت‌های مسلحانه و تیراندازی‌های مرگبار در امان نماند و روز گذشته یک جوان ۲۲ساله آمریکایی، شرکت کنندگان در این مراسم در منطقه هایلند پارک واقع در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی را به گلوله بست که حداقل ۶ نفر کشته و ۳۱ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

سی ان ان در گزارشی انتقادی از این واقعه که در آمریکا بخصوص طی سال‌های اخیر نه تنها شدت گرفته بلکه به امری عادی در این کشور تبدیل شده است، گفت: این حمله در روز روشن و درست در روز استقلال آمریکا در حومه شهر شیکاگو رخ داد، اکنون آدم کشی به یک مشکل منحصر به فرد برای آمریکا بدل گشته که فرماندار ایالت ایلینوی نیز در کنفرانس خبری خود بر آن تاکید کرد. 

دهه‌ها است که در آمریکا برخی قانون گذاران در کنگره برای ممنوعیت فروش سلاح‌های مرگبار نظامی تلاش می‌کنند و این درحالی است که در بیشتر موارد شاهدیم سلاح‌های مرگبار بطور غیر قانونی بین رده‌های سنی ۱۹ تا ۲۱ سال در آمریکا خرید و فروش می‌شود. 

بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است. 

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

شبکه خبری سی ان ان سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود که برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست. 

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

ارسال نظرات