۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۷۱۴۵۳۵

نیروهای روسیه از سواحل جنوبی اوکراین عقب نشینی نخواهند کرد

نیروهای روسیه از سواحل جنوبی اوکراین عقب نشینی نخواهند کرد
آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد که نیروهای روسیه از سواحل جنوبی اوکراین عقب نشینی نخواهند کرد و نیروهای کی‌یف را در کل منطقه شرقی دونباس شکست خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا از رویترز، از آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه، نیروهای روسیه کنترل بخش بزرگی از مناطق جنوبی اوکراین را به دست آورده‌اند. روسیه به آرامی درحال بیرون راندن نیروهای اوکراین از دو منطقه تحت حمایت خود در شرق اوکراین است که مسکو آن‌ها را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخته است. 

آندری کلین در پاسخ به این سوال خبرنگار رویترز مبنی بر اینکه این جنگ چگونه پایان خواهد یافت؟ گفت:  بعید است نیروهای روسیه از جنوب اوکراین عقب نشینی کنند و سربازان اوکراینی از تمام منطقه دونباس عقب رانده خواهند شد. 

وی تاکید کرد: ما تمام دونباس را آزاد خواهیم کرد. 

سفیر روسیه توضیح داد: البته پیش‌بینی خروج نیروهای ما از بخش جنوبی اوکراین دشوار است، زیرا قبلاً تجربه عقب‌نشینی و آغاز اقدامات تحریک‌آمیز و تیراندازی به سوی مردم را داشته‌ایم. 

روسیه اعلام کرده است که حملات مکرر اوکراین به مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در دونباس از سال ۲۰۱۴ تاکنون، موجب کشته شدن هزاران نفر در این مناطق شده است. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است که این کشور هرگز اشغال سرزمین خود از سوی روسیه را نخواهد پذیرفت و تا زمانی که آخرین سرباز روس از اوکراین بیرون رانده نشده به نبرد ادامه خواهد داد. 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین وارد پنجمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد. 

ارسال نظرات