۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۷۱۴۶۰۸
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد:

بانوان جهاد عفاف را رقم بزنند

بانوان جهاد عفاف را رقم بزنند
حجت‌الاسلام کاظمی با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب گفت: به نظر می‌رسد میدان‌دار مسأله عفاف و حجاب در ابتدای امر بانوان باشند و بانوان باید جهاد عفاف را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب گفت: به نظر می‌رسد میدان‌دار مسأله عفاف وحجاب در ابتدای امر بانوان باشند و این بانوان هستتد که باید وارد میدان مطالبه و پیگیری حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و جهاد عفاف را رقم بزنند.

وی افزود: جمعی از بانوان به محضر مرحوم ایت الله صافی گلپایگانی رسیدند و از روی ادب خواستند عبای ایشان را ببوسند که ایشان فرمودند چادر شما از عبای من مقدس‌تر است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امروزه می‌بینیم حجاب در یک حکومت اسلامی تبدیل به یک مسأله چالشی شده است و در این زمینه باید بررسی و مطالعه دقیقی صورت گیرد و دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند شناسایی شوند.

کاظمی گفت: در مقوله عفاف و حجاب، برخی با وجود اینکه حجاب را می‌پذیرند، اما بهانه ‌تراشی می‌کنند که من از خودم اطمینان دارم که اگر من بی‌حجاب هستم برای من خطری وجود ندارد؛ اول باید بگوییم حجاب تکلیف شرعی و دستور دین است و فلسفه آن فقط مصونیت بخشیدن به یک نفر نیست بلکه جامعه باید در این عرصه با رعایت این موازین در مصونیت قرار بگیرد تا دین و دنیای دیگران خراب نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: این فرد خودش اطمینان دارد اما وقتی در جامعه زندگی می‌کنیم نسبت به دیگران هم مسؤول هستیم بنابراین این اطمینان از عدم خطر، توهمی بیش نیست؛ آمار و اتفاقات ناگوار نیز، این مسأله را نشان می‌دهد که این اطمینان توهم است و این افراد غافل هستند که هر کنشی یک واکنشی دارد.

حجت الاسلام کاظمی در پایان افزود: با وجود همه چالش‌هایی که در جامعه وجود دارد، دلیل نمی‌شود نسبت به موضوع حجاب و عفاف بی تفاوت باشیم، زیرا بی تفاوتی بزرگترین درد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات