۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۱۴۶۵۳
قالیباف مطرح کرد؛

۲۹۸ درخواست تحقیق و تفحص توسط نمایندگان طی ۲ سال

۲۹۸ درخواست تحقیق و تفحص توسط نمایندگان طی ۲ سال
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۲۹۸ درخواست برای تحقیق و تفحص ارجاع شده است، گفت: ۳۳ مورد از درخواست ها در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون 298 تحقیق و تفحص طی 2 سال گذشته به کمیسیون های تخصصی مجلس ارجاع شده است لذا خواهشمندم همکاران به اعداد و ارقام توجه کنند.

قالیباف ادامه داد: 33 مورد تحقیق و تفحص برای بررسی به صحن آمده و از این تعداد، 22 مورد هیات تحقیق و تفحص تشکیل شده است، همچنین تعداد هیات هایی که زمان آن ها منقضی شده 5 هیأت بوده و تعداد گزارش های نهایی 3 مورد است. گزارشی امروز کمیسیون اقتصادی در مورد گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند، اولین گزارشی بود که بعد از 2 سال در صحن قرائت شده که از کمیسیون اقتصادی و اعضای هیات تحقیق و تفحص و معاونت نظارت مجلس تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه دقت و زمان باید در جریان تحقیق و تفحص مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: ما در هیات رئیسه تصمیم گرفتیم زمان بررسی تحقیق و تفحص در هیأت ها را بیش از 6 ماه تمدید نکنیم و حداکثر در برخی از شرایط خاص 2 ماه و آن هم بدون هزینه لحاظ شود.

ارسال نظرات