۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۱۴۷۰۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

خبرگزاری رسا باید در بحث‌های علمی و فکری تبلور بیشتری پیدا کند

خبرگزاری رسا باید در بحث‌های علمی و فکری تبلور بیشتری پیدا کند
عموزاده گفت: من خبرگزاری رسا را یک مجموعه فکری و علمی می‌دانم و باید بحث‌های علمی و فکری در این خبرگزاری تبلور بیشتری پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیش از ظهر روز گذشته با حضور در خبرگزاری رسا و بازدید از بخش های مختلف آن در جمع مدیران این خبرگزاری گفت: بدون اغراق از فعالیت‌های خبرگزاری رسا لذت بردم و چند نکته‌ای نیز لازم می‌دانم تذکر دهم.

وی ادامه داد: در معارف اسلامی تعبیر «انسان کامل» در وجوه مختلف تعریف می‌شود که از نظر معرفت شناسی انسان کامل کسی است که تمام اسماء و صفات الهی را به طور کامل دارا باشد و جایگاه هر کسی در این دنیا نسبت به این اسما و انسان کامل شناخته می‌شود؛ اگر تعداد اسماء الهی را بر اساس دعای جوشن ۱۰۰۱ بدانیم به همین میزان باید اسماء الهی را در خود داشته باشیم.

در اندیشه و سخنرانی های رهبر انقلاب پیوستگی وجود دارد

این استاد دانشگاه گفت: بر اساس ملاک‌های انسان کامل باید بر اساس اسم فعال خداوند کار کنیم و موارد منفعلانه ما به کمترین حد خود برسد؛ با اینکه از گزارش دوستان خبرگزاری رسا لذت بردم، اما توصیه می‌کنم که حتما فعال بودن را گسترش داده و اعمال انفعالی را کم کنند؛ هر چیزی که اصالت نداشته باشد ماندگار نیست، اما ما باید وظیفه خود را عمل کنیم و نمی‌شود دست روی دست بگذاریم.

وی با بیان اینکه با تاریکی نمی‌شود مبارزه کرد و راه مبارزه با ظلمت روشن کردن چراغ است، گفت: در موارد بسیار زیادی روشنگری‌های خوبی توسط خبرگزاری رسا رخ داده که باید بیشتر شود.

در اندیشه و سخنرانی های رهبر انقلاب پیوستگی وجود دارد

مدیر کل ارشاد قم افزود: چند وقت پیش سازمان سنجش اعلام کرد میزان داوطلبین رشته ریاضی کنکور ۱۰ درصد است و اکثریت سراغ تجربی رفتند که این برای ما زنگ خطر است؛ در رشته‌های پزشکی علی رغم اینکه نخبه هستند تدریس برای مباحث اندیشه‌ای سخت است، زیرا حس گرایی زیاد است و می‌خواهند هر چیزی را ملموس درک کنند.

در اندیشه و سخنرانی های رهبر انقلاب پیوستگی وجود دارد

این استاد دانشگاه ادامه داد: دهه پیش رو احاطه علوم انسانی و اسلامی در دنیا است و مطمئن باشید علوم اسلامی جایگاه واقعی خود را در این دهه پیدا خواهد کرد و این گرایش بسیار بالا به علوم تجربی بسیار خطرناک است؛ چندی پیش مدیر یکی از دانشگاه‌های اروپا به قم آمد تا منابع فلسفه اسلامی را برای ترجمه کردن جمع آوری کند و به من گفت که پیش بینی می‌کنیم آینده علم در این منابع است.

وی با اشاره به پایان سلطنت علوم تجربی به اذعان رئیس دانشگاه بزرگ اروپا، اظهار داشت: گرایش به علوم انسانی باید افزایش پیدا کند؛ مسؤولیت امثال خبرگزاری رسا و کسانی که در مدار دین کار می‌کنند در این مقوله بسیار سنگین است، زیرا اگر از این موقعیت به خوبی استفاده شود فرصت‌های خوبی خواهد بود.

در اندیشه و سخنرانی های رهبر انقلاب پیوستگی وجود دارد

عموزاده با بیان اینکه لازم است منظومه فکری حضرت امام و مهندسی ذهنی حضرت آقا در دست باشد گفت: منظومه حسی حضرت امام برگرفته از یک نظام عمیق و دقیق فکری فلسفی است و از آراء صدرالمتألهین تأثیر گرفته است، که باید به آن اشراف داشته باشیم؛ اوج منظومه فکری حضرت امام در نامه به گورباچف مشخص است؛ در هم تنیدگی اندیشه‌ای امام بر اساس وحدت وجود در کتاب کشف الاسرار بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: در کار‌هایی که می‌خواهیم در سیره امام و رهبری داشته باشیم، باید این را در نظر داشته باشیم که فرمایشات رهبر انقلاب سلسله وار است و مواضع طرح شده ادامه دارد و یک پیوستگی دیده می‌شود که باید این‌ها را در نظر داشت.

در اندیشه و سخنرانی های رهبر انقلاب پیوستگی وجود دارد

مدیرکل ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: در خبرگزاری رسا که یک مجموعه فکری و علمی است باید این بحث‌های علمی و فکری تبلور بیشتری پیدا کند و در اداره کل ارشاد هم در ذهن ما هست تا جهاد تبیین را برای قشری که پای صحبت علما کمتر می‌آیند داشته باشیم؛ بحث جهاد تبیین شما باید بحث عبودیت و ربوبیت باشد و عالی‌ترین سطح را باید برای وسیع‌ترین طیف در نظر بگیرید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تولید نیز دستاورد‌ها و توفیقاتی که مجموعه رسا داشته زیاد است و توزیع قسمت دیگری از کار است که باید توزیع خدمات فرهنگی هم مورد تلاش و دقت قرار بگیرد.

ارسال نظرات