۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۱۴۲۷۹
با درخشش خبرنگاران خبرگزاری رسا؛

اختتامیه جشنواره مطبوعات دینی برگزار شد

اختتامیه جشنواره مطبوعات دینی برگزار شد
نخستین دوره جشنواره ملی مطبوعات دینی با درخشش خبرنگاران قمی و همچنین کسب رتبه خبرنگاران خبرگزاری رسا امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، نخستین دوره جشنواره ملی مطبوعات دینی پیش از ظهر امروز با تقدیر از خبرنگاران برگزیده و رسانه‌های منتخب به کار خود پایان داد.

در این مراسم آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

در این جشنواره ۱۹۵ خبرنگار با حدود ۷۴۵ اثر در دو بخش حرفه‌ای و موضوعی به رقابت پرداختند.

امیرعلی عموزاده مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات دینی، گفت: محدثین شیعه مانند مرحوم شیخ طوسی و مرحوم کلینی را می توان از صنف خبررسانان و خبرنگاران دانست و حتی انبیاء الهی نیز با ابلاغ پیام خداوند خبررسانی کردند؛ رسالت خبرنگاران همانند رسالت انبیا است.

حجت الاسلام ذوالنور نیز اظهار داشت: همانطور که طبق آیات قرآن هر انسان باید به غذایی که می خورد نگاه کند، خوراک فکری هم احتیاج به بررسی و دقت دارد بنابراین مطبوعات ما باید در چهارچوب دین عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اذعان به دفاع دولت از آزادی بیان و تلاش برای تأمین کاغذ رسانه های مکتوب گفت: همه رسانه های با دلسوزی در جهت منافع ملی حرکت کنند و در نظامی که همه قواعد مرسوم بین الملل را به هم زده باید رسانه های داخلی هم افزا باشند.

گفتنی است در این جشنواره 4 تن از خبرنگاران رسا حائز رتبه شدند و همچنین خبرگزاری رسا به عنوان یکی از رسانه های با سابقه حوزه علمیه در بخش رسانه های برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

ارسال نظرات