۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۱۴۷۳۹

رونمایی از پوستر «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی»

رونمایی از پوستر «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی»
آیین رونمایی از پوستر همایش بین المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از پوستر همایش بین المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی» پیش از ظهر امروز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن خواجه نصیرالدین طوسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام حسین الهی نژاد دبیر علمی همایش با اشاره به اینکه انتظار عامل پویایی، حرکت و بسترساز نهضت ها است، گفت: انتظار مهدویت در اندیشه حضرت آیت الله صافی جریان و بسترسازی است.

وی افزود: این فقیه مهدوی با آثار خود در مهدویت جریان ساز شد و ثمره تلاش های این مرجع فقید هدیه ای به دنیای معاصر خصوصاً به شیعیان بود.

دبیر همایش با بیان اینکه در بین علما معاصر بیشترین آثار مهدویت متعلق به حضرت آیت الله صافی گلپایگانی است، اظهار کرد: این همایش با رویکرد علمی و تحلیلی اندیشه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شده است.

حجت الاسلام لک زایی از دیگر سخنرانان این همایش بود که تامل در اندیشه مهدویت را یک وظیفه دانست و تصریح کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنید شاهد بسط ولایت در سطح جهان خواهید بود امروز محور مقاومت بر محور انتظار مهدویت شکل گرفته است.

وی با تاکید بر جهاد تبیین خاطرنشان کرد: اندیشه مهدویت و انتظار در میان علما و بزرگان شیعه باید تبیین شود از این رو پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی امروز سومین همایش بر محور اندیشه مهدوی یک فقیه شیعه را برگزار می کند.

گفتنی است در پایان از پوستر بین المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله صافی گلپایگانی» رونمایی شد.

ارسال نظرات