۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۱۴۷۷۷
آیت الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

صیانت و حفاظت از ولایت فقیه وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری است

صیانت و حفاظت از ولایت فقیه وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری است
آیت الله موسوی اصفهانی صیانت از جایگاه ولایت فقیه را وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: اعضای خبرگان مطالبات مردم را به سران قوا و مسؤولان کشور انعکاس می دهند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبری در ۲۳ تیر سال ۶۲ گفت: مجلس خبرگان در حقیقت حافظ ستون خیمه انقلاب اسلامی بوده و عمده نقشی که برای مجلس خبرگان در قانون تعیین شده صیانت و حفاظت از جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران است.

آیت الله موسوی اصفهانی بیان کرد: در اوایل انقلاب امام خمینی(ره) سکان دار کشتی انقلاب اسلامی بودند که بعد از ایشان حضرت آیت الله خامنه ای عهده دار امر ولایت فقیه شدند.

وی تشکیل مجلس خبرگان را از اصول مهم و مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اگر ولی فقیه نظام اسلامی فوت کنند یا بر اثر کبر سن در اداره کشور و رهبری مشکلی پیدا کنند، اعضای مجلس خبرگان موظف هستند که جانشینی را برای رهبری جامعه مشخص و تعیین کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بر اساس نظر فقهای اسلامی و عقلای جامعه، باید تشخیص شرایط اجتهاد، درایت اداره سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از طریق متخصصان صورت بگیرد، از این رو اکثر اعضای مجلس خبرگان مجتهد یا متجزی در احکام فقهی هستند، بنابراین طبق قانون شرایط تعیین رهبری بر عهده اعضای این مجلس گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان طبق قانون خلاء وجود رهبری را بلافاصله پر کرد، ابراز داشت: مهمترین فعالیت مجلس خبرگان این بود که بعد از ارتحال امام خمینی(ره) بلافاصله به تمام اعضا فراخوان داد و با تشکیل جلسه حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر انقلاب و ولی فقه معرفی و تعیین کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر مجلس خبرگان رهبری وجود نداشت، انقلاب با چالش های جدی مواجه می شد و دشمنان خارجی و داخلی نیز نمی گذاشتند امر ولایت فقیه در نظام اسلامی ادامه و استمرار پیدا کند.

آیت الله موسوی اصفهانی نظارت بر عملکرد ولی فقیه در چارچوب‌های قانونی را از دیگر وظایف مجلس خبرگان دانست و تصریح کرد: اعضای مجلس خبرگان در نشست های سالانه خود به تبادل نظر در امر نظارت بر علمکرد ولی فقیه می پردازند.

وی با بیان اینکه اعضای خبرگان مشکلات و مطالبات مردم را به سران قوا و مسؤولان کشور منعکس می کنند، افزود: سران قوا و مسؤولان کشور به نشست های سالانه مجلس خبرگان دعوت می شوند و اعضای این مجلس تذکرات، انتقادات، راهکارها و مطالبات و درخواست های مردم را به مسؤولان رده بالای کشور انتقال می دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بعد از برگزاری نشست های سالانه، اعضای مجلس خبرگان دیدار با رهبر معظم انقلاب دارند و رییس محترم مجلس خبرگان و اعضای هیات رییسه گزارش های فشرده را خدمت ایشان ارائه می دهند و رهبر انقلاب با توجه به جمع بندی گزارشات دستوراتی به سران قوا و مسؤولان کشور صادر می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار کرد: بحمدالله مجلس خبرگان رهبری از بدو تأسیس تا کنون به وظایف قانونی خود به درستی عمل کرده است.

ارسال نظرات