۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۷۱۴۷۹۹

دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا نگاه گاو شیرده به عربستان را داشته و دارند

دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا نگاه گاو شیرده به عربستان را داشته و دارند
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر بایدن به غرب آسیا گفت: دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا نگاه گاو شیرده به عربستان را داشته و دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از یاسر ارشادمنش کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت: رئیس‌جمهور آمریکا از ۲۲ تا ۲۵ تیرماه اولین سفر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به منطقه غرب آسیا خواهد داشت و در این سفر چند موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه‌های اقتصادی، نظامی و دیپلماسی دنبال خواهد کرد.

وی افزود: بایدن در سفر خود به تل‌آویو به بررسی اوضاع متشنج داخلی رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت و سعی خواهد کرد با توجه به تغییر پی در پی دولت، نبود ثبات سیاسی در این رژیم را مورد رسیدگی و بررسی قرار دهد.

این دکترای روابط بین‌الملل اظهار داشت: همچنین در جریان این سفر بایدن بررسی بحران استخراج گاز در دریای مدیترانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد رسیدگی قرار خواهد داد. به ویژه اینکه این موضوع مورد مناقشه رژیم صهیونیستی و لبنان است و سید حسن نصرالله هشدارهای لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با توجه به ارسال پهپادهای خود به این منطقه به رژیم صهیونیستی داده است.

ارشادمنش خاطرنشان کرد: همچنین در جریان این سفر بررسی قدرت گرفتن حزب‌الله در حوزه نظامی در بعد پهپاد و موشک در دستورکار رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد.

وی افزود: هدف رئیس‌جمهور آمریکا از سفر به عربستان اعتمادسازی و تثبیت عادی‌سازی روابط علنی بین رژیم صهیونیستی و عربستان ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌هان هر دو نگاه گاو شیرده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عربستان داشته و خواهند داشت و در این سفر رئیس‌جمهور آمریکا سعی می‌کند تا عربستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بالا بردن تولید نفت خود تا 14 میلیون بشکه در روز تشویق کند.

ارشادمنش خاطرنشان کرد: همچنین آمریکا سعی می‌کند تا با سفر به عربستان محبوبیت داخلی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از لحاظ سیاسی تقویت کند به ویژه اینکه آمریکا و غرب از بحران انرژی و نفت رنج می‌برند.

وی افزود: علاوه بر این، فروش بیشتر سلاح به کشورهای منطقه در جریان سفر بایدن به منطقه در دستورکار آمریکا قرار دارد و فروش سلاح در این دوره می‌تواند به ایالات متحده کمک کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: بایدن سعی دارد تا با کشورهای حوزه خلیج فارس پیمان ناتوی عربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و از این طریق به زعم خودشان بررسی راه‌های مقابله با جمهوری اسلامی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار خود داشته باشند.

ارشادمنش خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا تلاش دارد تا در این سفر به کشورهای منطقه مثلا این هشدار را بدهد که ایران تحریم است و حق ندارند به ایران نزدیک شوند؛ چرا که عربستان سعودی احتمال دارد سفارت خود در ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازگشایی کند و اردن و قطر برای ایجاد روابط با جمهوری اسلامی ایران چراغ سبز نشان دادند.

وی افزود: همچنین بایدن سعی دارد به کشورهای عربی تاکید کند در صورتی که با جمهوری اسلامی ایران به برجام دیگری رسیدند، بدون هماهنگی با این کشورها نخواهد بود و منافع کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ت 69

ارسال نظرات