۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۱۴۸۲۸

گزارشی از برگزاری نخستین رویداد طلبه تحول آفرین در قم

گزارشی از برگزاری نخستین رویداد طلبه تحول آفرین در قم
رویداد طلبه تحول آفرین ویژه طلاب سطوح عالی حوزه های علمیه با ارائه گزارش و انتقال تجارب طلاب و روحانیون موفق جهادی و تبلیغی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رویداد طلبه تحول آفرین ویژه طلاب سطوح عالی حوزه های علمیه صبح امروز در مدرسه علمیه معصومیه با سخنرانی نماینده دفتر نخبگان مرکز مدیریت حوزه و فعالان عرصه تبلیغ جهادی و اجتماعی همراه با برگزاری گارگاه تمرین و تجربه نویسی برای نوآوری های فرهنگی برگزار شده و در حال اجرا است.

حجت الاسلام بهاری مدیر دفتر نخبگان حوزه های علمیه قم در ابتدای این مراسم با اشاره به جزئیات همایش رویداد طلبه تحول آفرین گفت: متاسفانه تا کنون در شناسایی طلاب با استعداد فعالیت جدی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: یکی از راه های شناسایی استعدادها برگزاری رویدادها است که رویداد طلبه تحول آفرین یکی از همایش های کم نظیر در حوزه با این رویکرد و انتقال تجارب طلاب موفق در عرصه تبلیغ جهادی و اجتماعی است.

مدیر دفتر نخبگان حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه به دنبال شناسایی طلاب خوش استعداد است، عنوان کرد: با سازو کارهایی که با تحقیق و پژوهش های که صورت گرفته است در آینده نزدیک در راستای شناسایی طلاب خوش استعداد و فعال فعالیت های ارزند و درخشانی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام هاشمی، فعال جهادی از دیگر سخنرانان این جلسه بود که با اشاره به حضور میدانی بین دانش آموزان و مردم شهر خود گفت: بنده فوتبال و تفریح بستری برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی می دانم، چند دقیقه نشستن در کنار روساییان چنان اعتمادی به دنبال داشت که ما را تبدیل به یک فعال خیریه ای و جهادی کرد.

وی افزود: بازدیدهای چهره به چهره زمینه ای برای ما آماده کرده است که هفته ای چندین جهیزیه می دهیم، طلاب و روحانیان عزیز باید در صحنه باشند و مطمئن باشید مردم کنار روحانیت هستند اگر ما در کنار آنها باشیم.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به قدرت فضای مجازی اظهار کرد: از ظرفیت های مثبت فضای مجازی نباید غافل بود، اگرچه منبرهای سنتی وظیفه هر روحانی است اما از فعالیت های فضای مجازی نباید غافل شد باید با استفاده از ابزار روز به نفع جامعه خصوصاً محرومین جامعه گام برداشت.

در ادامه این همایش که با حضور نخبگان تبلیغی جهادی برگزار شده بود حجت الاسلام امرودی از پیشکسوتان عرصه های جهادی نیز با یادآوری اینکه که نباید به حمایت دولت دل بست، عنوان کرد: در این راه شیطان با سختی ها، نامهربانی ها و دلشکستگی ها جلوی شما را می گیرد اما نباید نا امید شد.

وی افزود: باید همواره به دنبال حل مسائل بنیادی کشور باشیم و به همین خاطر باید مسأله شناسی کنیم و به کارهای روتین و تکراری نپردازیم، برای تحول باید هدف گذاری و مسأله شناسی کرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام امرودی با تاکید بر اینکه همه چیز در «قال الصادق» ها نهفته است، تصریح کرد: وحی تئوری نیست بلکه اصل است؛ پیام قرآن و اهل بیت زمان بردار نیست، لذا برای یک زندگی بهتر باید به دین ناب محمدی یعنی قرآن و پیام اهل بیت (ع) رجوع کرد.

گفتنی است، این جلسه تا اذان مغرب ادامه دارد که برخی از طلاب و روحانیت موفق به انتقال تجارب خود می پردازند و در ادامه کارگاه عملی نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات