۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۰۸۲۷۱
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه:

شناسایی رویدادهای نخبگانی را در دستور کار داریم

شناسایی رویدادهای نخبگانی را در دستور کار داریم
حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: قریب سه هزار نفر نخبه در حوزه های علمیه شناسایی شده اند؛ شناسایی ها صرفا در بخش قلمرو استعداد های برتر شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه در نشست صمیمی آیت الله اعرافی با جمعی از نخبگان حوزوی گفت: دغدغه سالیان دراز مراجع تقلید و اهتمام رهبر معظم انقلاب نقطه آغاز توجه به جامعه نخبگانی حوزه های علمیه شد و نهادی به عنوان نهاد مورد وفاق همه مراکز حوزوی تأسیس کرد.

وی ادامه داد: زمینه سازی ورود استعدادهای برتر نظام آموزش عمومی و آموزش عالی به حوزه های علمیه یکی از مأموریت های مرکز امور نخبگان است و همچنین شناسایی استعدادهای برتر، نخبگان و برگزیدگان از میان اساتید، مبلغان، مدیران و مفاخر حوزه های علمیه مأموریتی دیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد عنوان کرد: شناسایی استعداد های برتر انجام شده و قریب سه هزار نفر در حوزه های علمیه شناسایی شده اند؛ شناسایی ها صرفا در بخش قلمرو استعداد های برتر شناخته شده است.

وی با اشاره به کسانی که از سن استعداد برتر خارج شده اما هنوز به حد نخبگی نرسیده اند گفت: تکریمی از برگزیدگان حوزوی را هم خواهیم داشت؛ حمایت و پشتیبانی از فعالیت های نخبگان و زمینه سازی ارتقای علمی و توانمند سازی منتظر ورود جدی و انگیزه مند همه معاونت های مختلف و دستگاه های پیشران در سطح علمی و مهارتی است.

رئیس مرکز امور نخبگان حوزه گفت: امروز به بلوغی رسیده ایم که می توانیم فرصت ها را مدیریت و از ظرفیت معاونت ها برای ایجاد وحدت رویه و برنامه های ارتقایی عمل کنیم.

وی عنوان کرد: در شناسایی سه مقوله را شناسایی می کنیم که یکی شناسایی افراد حقیقی و مستعدین برتر هستند و دیگری شناسایی نهادهای نخبگانی است و در آخر نیز شناسایی رویداد نخبگانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: وضعیت بخش حمایت و توانمندسازی نخبگان مطلوب خود ما نیست چه برسد به کسانی که انتظارات عمیق تری را دارند؛ نیازمند هستیم برنامه های تعریف شده تری را به منصه اجرا بگذاریم و بخش چهارم زمینه سازی بهره گیری از نخبگان در قلمرو مأموریت ها و نیاز های حوزه، جامعه و نظام است.

وی با اشاره به آزمون و خطاهای بهره گری نخبگان در مراکز مورد نیاز گفت: نخبگان حوزوی با مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت،  ستاد اقتصاد مقاومتی حوزه و مرکز تدوین متون حوزه نیز ارتباطاتی داشته اند و زمینه هایی در حوزه رسانه و بین الملل و در حال شکل گیری است.

رئیس مرکز امور نخبگان حوزه در پایان گفت: ظرفیت حوزه های علمیه در این قلمرو جدی است و توانایی بالایی وجود دارد؛ اگر بتوانیم با قواعدی که مصوب شده تلاش کنیم تا نهال فروشی نشود و نخبگان در همین حوزه استفاده شوند.

ارسال نظرات