۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۷۱۴۹۰۵

ارائه خدمات به اتباع خارجی، بدون نیاز به دریافت هیچ کدی

ارائه خدمات به اتباع خارجی، بدون نیاز به دریافت هیچ کدی
سخنگوی وزرات کشور اعلام کرد مشکل ارائه خدمات به اتباع خارجی، بدون نیاز به دریافت هیچ کدی، تا اوایل هفته آینده رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افشار دارابی، سخنگوی وزارت کشور درباره مشکلات بانکی پیش آمده برای اتباع غیر ایرانی گفت: وظیفه ساماندهی و ارائه خدمات به اتباع خارجی، طبق قانون بر عهده وزارت کشور است و بعد از اینکه وزارت کشور از بروز این مشکل مطلع شد، بلافاصله بررسی و اقدامات را شروع کرد.وی افزود: البته مشکل خاصی نیست و به زودی رفع خواهد شد و اتباع خارجی همچنان می‌توانند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

دارابی درباره زمان دقیق رفع مشکل تأکید کرد: تاریخ دقیق نمی‌توانم بگویم و نمی‌خواهیم برای اتباع نگرانی ایجاد شود، اما مشکلات بانکی آنان، اوایل هفته آینده رفع خواهد شد و همه چیز به روال عادی برمی‌گردد.

وی در پاسخ به اینکه آیا اتباع باید کار خاصی انجام دهند، گفت: نیازی نیست اتباع کاری انجام دهند. اداره کل امور مهاجرین و اتباع خارجی وزارت کشور بلافاصله پس از رفع مشکل اطلاع رسانی خواهد کرد و این خدمات ادامه خواهد یافت.

در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه ساماندهی و ارائه خدمات به اتباع خارجی براساس قانون برعهده وزارت کشور است، گفت: وزارت کشور زمانی که از مشکل اتباع خارجی برای دسترسی به خدمات بانکی مطلع شد، بلافاصله پیگیری‌های خود را در این زمینه آغاز کرد.

به گفته سخنگوی وزارت کشور، تا اوایل هفته آینده مشکل ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی بدون نیاز به دریافت کد فراگیر، حل خواهد شد و اطلاع رسانی‌ها در این زمینه از سوی وزارت کشور صورت خواهد گرفت.

پیش‌تر و در ادامه بروز مشکلاتی در ارائه خدمات بانکی به اتباع غیر ایرانی، رئیس کل بانک مرکزی گفته بود اتباع بایستی کد یکتایی را از مرجع قانونی دریافت کنند و آن کد، مبنای تمام خدمات دریافتی تبعه خارجی از شبکه تلقی می‌شود.

ارسال نظرات