۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۱۴۹۵۲
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:

شورای نگهبان نباشد در کشور استبداد و هرج و مرج به وجود می‌آید

شورای نگهبان نباشد در کشور استبداد و هرج و مرج به وجود می‌آید
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی شورای نگهبان را یکی از پایه‌های استحکام نظام دانست و گفت: اگر شورای نگهبان نباشد، استبداد و هرج و مرج در کشور به وجود خواهد آمد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از پایه‌های استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه مهم حراست از قانون اساسی و شرع در بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد.

وی همچنین با اشاره به نقش نظارتی شورای نگهبان در برگزاری انتخابات‌های ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان برای حراست از نظام جمهوری اسلامی باید به بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری بپردازد و اگر این کار صورت نگیرد نظام و آرمان‌های آن خدشه‌دار می‌شود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان کاندیداتوری دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، امام خمینی(ره) با قدرت از شورای نگهبان حمایت کردند و این نشان از اهمیت نظارت استصوابی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان اینکه اگر شورای نگهبان نباشد، استبداد و هرج و مرج در کشور به وجود خواهد آمد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی باید به بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری بپردازد که ممکن است در این بین برخی از نتایج حاصله، رنجیده خاطر شوند که البته باید تلاش کرد میزان رنجش‌ها کاهش یابد، اما به هرحال باید از نظام جمهوری اسلامی پاسداری کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: من با شناختی که از اعضای سابق و کنونی شورای نگهبان دارم، می‌دانم این‌ها افرادی نیستند که دنیا و آخرت خود را برای دنیای دیگران بفروشند. اعضای شورای نگهبان براساس قانون و شرع و بدون هیچ‌گونه حب و بغضی به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازند.

وی ادامه داد: آن‌ها با گروه‌ها یا اشخاص دشمنی و تضاد ندارند بله رفاقت هم ندارند. ملاک قانون و شرع است و جهت‌گیری سیاسی و جناح‌بندی نقشی ندارد. اینکه برخی حرف‌هایی علیه شورای نگهبان بیان می‌کنند، ناشی از تعارض منافع است. آن‌ها به دنبال منافع شخصی و گروهی هستند، اما شورای نگهبان مدافع نظام و مردم است. البته ممکن است صلاحیت فردی احراز نشود و این به معنای غرض‌ورزی و تعارض منافع نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی با تقدیر از اقدامات شورای نگهبان در چهار دهه گذشته، گفت: عملکرد شورای نگهبان در چهل و سه سال گذشته مورد تایید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده؛ چراکه براساس قانون اساسی عمل کرده است.

ارسال نظرات