۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۱۴۹۵۶
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

برداشت حداقلی از غدیر خلاف شأن پیامبر اکرم است

برداشت حداقلی از غدیر خلاف شأن پیامبر اکرم است
اصفهان ـ حجت الاسلام حسنی گفت: واقعه عظیم غدیر، شناسنامه و هویت تشیع است و برداشت های مختلف از غدیر؛ خلاف شان و جایگاه پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسنی رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی و پایگاه هوایی شهید بابایی ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت گفت: کنار هم قرار گرفتن کارکنان غیور پدافند هوایی و پایگاه هوایی اصفهان در کنار هم نمادی از وحدت، همدلی و انسجام درونی نیروهای مسلح است و این همدلی و وحدت ناامید کننده دشمن و باعث شادی قلب دوستان انقلاب است.

وی اتحاد را یکی از راه های جلب امداد الهی عنوان کرد و گفت: حدیث معروف «ید الله مع الجماعه» ناظر به همین موضوع مهم است.

حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه دو شهید خلبان قاسم زمانی و محمد جواد بای گفت: ان شاء الله خداوند متعال توفیق ادامه دادن راه شهدا و پایداری و استقامت در راه تحقق آرمان های آنان را به ما عنایت فرماید.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه فراگیری و عمل به فقه اسلامی را باعث نورانیت فردی، خانوادگی و در نهایت اجتماعی دانست و اظهار کرد: با فراگیری یکی از احکام فقه اسلامی به صورت روزانه، در بلند مدت شاهد برکات و نورانیت آن خواهیم بود و این سیره عملی بزرگان ماست.

حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه سخنرانی خود واقعه غدیر را بزرگترین واقعه تاریخ اسلام پس از بعثت عنوان کرد و افزود: به همین دلیل از این واقعه به عنوان عیدالله الاکبر یاد می شود.

وی آداب فراوان بزرگداشت این روز را هم به علت اهمیت این روز بزرگ قلمداد کرد و گفت: این واقعه بزرگ، شناسنامه و هویت تشیع است و به واسطه آن تا قیامت زنده خواهد بود.

حجت الاسلام محمدحسنی در خصوص واقعه غدیر بیان دو نکته را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اولین نکته عظمت تاریخی غدیر است، این واقعه با حضور 90 تا 135 هزار حاجی در سرزمین جحفه بین مکه و مدینه و طی یک معارفه رسمی انجام شد، طی این مراسم، پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان رهبر بعد از خود برای جهان اسلام معرفی کرد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: متاسفانه جبهه نفاق این معارفه الهی را با القای برداشت های متفاوت زیر سوال برد و سعی در تحریف واقعیت کرد و یک برداشت حداقلی و خلاف شان پیامبر اکرم(ص) را مطرح کرد.

حجت الاسلام محمدحسنی این برداشت حداقلی را سفارش پیامبر اکرم(ص) به دوست داشتن و محبت نسبت به حضرت علی (ع) عنوان کرد و گفت: محبت و دوست داشتن امری باطنی و درونی است و دستور دادن به آن امری غیر عقلی است چرا که دستور به امورات ظاهری تعلق می گیرد و نمی توان کسی را مجبور به دوست داشتن کسی کرد. آن هم طی مراسمی که برگزاری آن مشقت فراوانی برای مسلمانان داشت و در گرمای هوای بی سابقه و طاقت فرسایی رخ داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: واقعیت این است که پیامبر اکرم ص در پی این بود که دستور خداوند را اجرا نموده امورات اجتماعی مربوط به حضرت علی علیه السلام را به اطلاع مردم برساند و او را به عنوان حاکم جامعه اسلامی پس از خود معرفی نماید.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به بیان جملاتی از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص واقعه غدیر پرداخت و گفت: خلاصه این جملات اشاره دقیق به واقعه عظیم غدیر و تذکر این نکته است که برپایی جشن و چراغانی درعید غدیر فرع است و مسئله اصلی و قابل توجه این است که روح غدیر جعل حکومت و نصب امامت است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دومین نکته مهم در موضوع واقعه غدیر را انحراف جامعه اسلامی از عمل به دستورات آسمانی، صریح، روشن و شفاف پیامبر اکرم ص در خصوص ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) برشمرد و اظهار کرد: فجایع و حوادث غمبار تاریخ اسلام پس از این انحراف یکی پس از دیگری رخ عیان کرد. خورشید های ولایت خانه نشین شدند، واقعه جانسوز کربلا رخ داد و ائمه معصومین(ع) مظلومانه یکی پس از دیگری تبعید، زندانی و در نهایت به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: با این انحراف سازماندهی شده، حکومت اسلامی قرن ها به دست نااهلان افتاد و خلفای جور بنی امیه و بنی عباس و پس از آن در لباس نفاق به حکومت اسلامی رسیدند و شیعه و عالمان به حق آن تحت شدیدترین تدابیر امنیتی یا در تبعید به سر بردند و یا مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57 را اصلاح و بازگشت مسیر حکمرانی اسلامی به جایگاه اصلی خود عنوان کرد و گفت: پس از حدود 14 قرن توسط یک غریق نجات و یک رهبر آگاه، با تقوا و شجاع به نام امام خمینی و مبارزه خستگی ناپذیر یک ملت جان بر کف و مومن به نام ملت ایران این اصلاح صورت پذیرفت.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه افزود: امروز دشمن وجود چنین حکومتی را که بر پایه و اساس آموزه های ناب اسلام است را بر نمی تابد و از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به آن فروگذار نیست.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل مبارزه و شهادت هزاران نفر در طول تاریخ تشیع قلمداد کرد و گفت: آگاهی عمیق از تاریخ به ما این نکته را می فهماند که باید قدر این نعمت الهی یعنی حکومت اسلامی بر پایه آموزه های تشیع را بدانیم و در هر نقطه ای که ایستاده ایم قدمی در راه تحکیم آن برداریم چرا که در مقابل مجاهدت و شهادت شیعیان در طول تاریخ مسئولیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان ملت ایران را ملتی موفق و سربلند در سخت ترین آزمایش های الهی در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: ملت ایران همواره در دفاع از مکتب الهی اهل بیت عصمت و طهارت سینه سپر کرده و تا قیامت از این خیمه پاسداری خواهد کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات