۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۱۵۰۲۳
امام جمعه نجف اشرف:

سرود سلام فرمانده موجب وحشت غرب و شرق شده است

سرود سلام فرمانده موجب وحشت غرب و شرق شده است
حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قبانچی، تشکیل دولت عراق را بسیار نزدیک دانست و سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه را شوم توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف تشکیل دولت عراق را بسیار نزدیک دانست و سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه را شوم و ناخوشایند توصیف کرد.

عراق هرگز در مسیر عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل قرار نخواهد گرفت

وی با بیان اینکه نشستی که در عربستان سعودی با حمایت آمریکا برگزار می شود، نامبارک است، به اظهارات بایدن اشاره کرد که به صورت رسمی اعلام کرده بود که هدف از این سفر تحمیل سلطه اسرائیل و آمریکا و مقابله با چالش ایرانی است.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: عراق هرگز در هرگونه ائتلاف آمریکایی علیه هر کشور همسایه یا غیر آن، شرکت نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی ادامه داد: عراق هرگز در مسیر عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل قرار نخواهد گرفت و حکام کشور ها باید به خواسته و اراده ملت ها احترام بگذارند.

وی افزود: این عصر، عصر ملت هاست و سفر بایدن خوشایند نیست و با نابودی ترامپ، بایدن هم نابود خواهد شد.

ما به تشکیل دولت جدید عراق بسیار نزدیک شدیم

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه با بیان اینکه ما به تشکیل دولت جدید عراق بسیار نزدیک شدیم، گفت: امیدواریم که این هفته تصمیم نهایی گرفته شود و با عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) ما نتایج خوبی را از گفتگو های سیاسی برای تشکیل دولت شاهد باشیم.

سرود سلام فرمانده موجب وحشت غرب و شرق شده است

امام جمعه نجف اشرف در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ما شاهد آغاز فروپاشی داخلی کشور های بزرگ هستیم، تصریح کرد: سرود سلام یا مهدی (سلام فرمانده) موجب وحشت غرب و شرق شده و تاج و تخت طاغوتیان را به لرزه در آورده و باعث نگرانی و ترس آنها شده است.

وی بیان داشت: ما در عصر هجمه ضد فرهنگی هستیم و نشانه های فروپاشی تمدن غربی خود را نشان داده است.

حضرت رسول اکرم(ص) مسئله ولایت حضرت امیرالمومنین علی(ع) را به وضوح بیان کردند

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی در خطبه دینی به سالروز بیعت غدیر و عید بزرگ غدیر اشاره کرد و گفت: حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مسئله ولایت و مخالفت با حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مسائل شرعی یا سیاسی را به وضوح بیان کردند و اصل و قاعده ای را برای تعیین کرده و گفتند: « اللهم عاد من عاداه ووال من والاه».

وی به تعدادی از روایاتی که از اهل بیت (علیهم السلام) در خصوص احیای عید غدیر وارد شده، اشاره کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات