۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۱۵۰۲۴

وبینار «فلسطین؛ وظایف امت اسلامی و موانع آن» در مکه برگزار شد

وبینار «فلسطین؛ وظایف امت اسلامی و موانع آن» در مکه برگزار شد
وبینار «فلسطین؛ وظایف امت اسلامی و موانع آن» توسط معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، پیرو فرمایش‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار کارگزاران حج تمتع 1401 در زمینه مباحث بین‌الملی و تأکیدات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری برگزاری سلسله نشست‌ها و وبینارهای تخصصی در موسم حج را برنامه‌ریزی کرد.

وبینار مجازی با عنوان «فلسطین؛ وظایف امت اسلامی و موانع آن» با سخنرانی نخبگانی از ایران، لبنان، فلسطین، فرانسه و تونس در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه مدیریت و اجرا شد.

این وبینار در راستای تبیین مخاطرات رژیم اشغالگر برای مسلمانان و وظائف متنوع ملت‌ها و دولت‌های جهان اسلام در قبال این موضوع برگزار شده؛ به ویژه آنکه تلاش‌های اخیر سازشکاران عرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تهدید جدی برای وحدت مسلمانان به شمار می‌رود که برای رفع آن نیازمند تبادل‌ نظر و گفت‌ وگو هستیم.

بنابر این گزارش، محورهای این وبینار شامل توطئه‌ها و نیرنگ‌های جبهه استکبار علیه مسلمانان به ویژه ملت فلسطین، تبیین طرح عادی‌سازی روابط؛ زمینه‌ها، پیامدها و راهکارهای مقابله با آن، وظایف نخبگان و علمای اسلام و علمای رسانه‌ای در دفاع از فلسطین، تبیین اسناد و ادله دقیق حقوقی در دفاع از حقوق فلسطینیان و بررسی و تحلیل موانع رویارویی امت مسلمان با اشغالگران می شود.

یادآور می‌شود، پیش‌تر نیز همایش «فلسطین؛ وظایف امت اسلامی و موانع آن» با پیام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار شده بود./۹۸۸/

ارسال نظرات