۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۱۵۰۲۵

اجتماع بزرگ غدیریان و جشن ولایت علوی در پاکستان با چاشنی سرود سلام فرمانده

اجتماع بزرگ غدیریان و جشن ولایت علوی در پاکستان با چاشنی سرود سلام فرمانده
اجتماع بزرگ و وحدت آفرین غدیریان و جشن اعلام امامت امام علی (ع) با حضور شخصیت‌های ایرانی، چهره‌های سیاسی و مذهبی پاکستان و با شرکت ویژه «ابوذر روحی» در «لاهور» برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با دهه ولایت و اعلام امامت مولای متقیان حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام، دوازدهمین جشن سالانه عید غدیر به همت آکادمی قرآن و اهل بیت (ع) روز شنبه با حضور پرشکوه و وحدت آفرین شخصیت‌های اهل تسنن و شیعه با شعار وحدت و تأسی از اهل بیت علیهم السلام در تالار ایوان اقبال شهر «لاهور» به عنوان پایتخت فرهنگی پاکستان برگزار شد.

سلام فرمانده، سرودی که مرزها را درنوردیده و این روزها ویترین درخشان ژئوپولتیک جبهه مقاومت بدون مرز شده است؛ این بار در اجتماع باشکوه غدیریان در لاهور و با حضور ابوذر روحی از تهران به عنوان خواننده این سرود حماسی و همخوانی صدها نفر از دانش آموزان پاکستانی طنین‌انداز شد.

در این مراسم «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، «جعفر روناس» و «مهران اسکندریان» روسای خانه‌های فرهنگ ایران در شهرهای لاهور و پیشاور نیز حضور یافتند.

اجتماع بزرگ غدیریان و جشن ولایت علوی در پاکستان با چاشنی سرود سلام فرمانده

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن فریادهای لبیک یا رسول الله (ص)، لبیک یا علی (ع) و لبیک یا حسین (ع) وحدت و یکدلی میان یکدیگر به عنوان برادران و خواهران ایمانی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و مقابله با توطئه تفرقه را ابراز داشتند.

صدها خانواده پاکستانی با کودکان و نوجوانان خود چشم‌اندازی زیبا از فرهنگ علوی و مهدویت ترسیم کردند و دست‌های را به نشانه احترام و ارادت به حضرت ولی عصر (عج) به روی شقیقه‌ها بردند.

برخی از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی پاکستان در سخنانی تاکید کردند که وحدت و انسجام امت اسلامی کمر دشمنان را می‌شکند.

«طیب گیلانی» از چهره‌های اهل تسنن ایالت پنجاب پاکستان با ابراز خرسندی از برگزاری آیین تقریبی عید سعید غدیر و تاکید بر نقش تعیین کننده علمای مذاهب اسلامی در تحکیم اتحاد و یکدلی جهان اسلام، گفت: پیروی از دستورات قرآن کریم و تبعیت از تعلیمات اهل بیت علیهم السلام راه حقیقی برای سعادت و رفاه مسلمین است.

در این مراسم جمع زیادی از بانوان و دوستداران اهل بیت (ع) از جمله برخی از بانوان نخبه در بخش‌های فرهنگی، ادبی و علمی حضور داشتند.

اجتماع بزرگ غدیریان و جشن ولایت علوی در پاکستان با چاشنی سرود سلام فرمانده

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد امین شهیدی» از چهره‌های مذهبی پاکستان و رئیس سازمان امت واحده در ادامه برنامه، در سخنانی به بیان ویژگی‌ها و فضایل حضرت امام علی (ع) به عنوان پیشوای بزرگ دین اسلام پرداخت و گفت: مسلمانان با پیروی از سیره امیرالمومنین (ع) می‌توانند به وحدت میان امت اسلامی کمک کرده و همدلی و همگرایی میان مذاهب اسلامی را گسترش دهند.

وی افزود: علمای اسلام باید با تبیین سیره امام علی (ع) مسیر وحدت، همبستگی و انسجام میان جوامع اسلامی را گسترش دهند.

خانم «سکینه مهدوی» رئیس آکادمی قرآن و اهل بیت (ع) نیز با تبریک عید سعید غدیر خم به تشریح فرازهایی از خطبه غدیر پرداخت و گفت: بهترین سخن از فرمایش‌های پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر است. خطاب پیامبر اکرم (ص) در این خطبه، همه مردم است، اعم از مردمی که در واقعه غدیر حضور دارند و یا ندارند.

گفتنی است؛ این روزها ویدیوهای بسیاری از همخوانی سرود "سلام فرمانده" توسط کودکان، نوجوانان ایرانی در فضاهای مجازی در شهرهای مختلف پاکستان پخش شده و این اشتیاق را در گروه‌های مذهبی و فرهنگی این کشور همسایه ایجاد کرده است که در فضاهای عمومی و خانوادگی این سرود را همخوانی کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات