۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۱۵۰۲۶
رهبر شیعیان پاکستان:

دستاورد سفر بایدن به خاورمیانه چیزی بجز پایمالی خون فلسطینیان نیست

دستاورد سفر بایدن به خاورمیانه چیزی بجز پایمالی خون فلسطینیان نیست
نقوی سفر رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه را زنگ هشداری برای ملت‌های منطقه دانست و گفت: هدف بایدن از حضور در سرزمین‌های اشغالی چیزی بجز پایمالی خون ملت فلسطین نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رھبر شیعیان پاکستان با صدور بیانیه‌ای در اسلام‌آباد در واکنش به سفر جو بایدن به اسرائیل، دیدار با سرکردگان رژیم صهیونیستی و برنامه وی برای سفر به عربستان سعودی گفت: پشتیبانی از قاتلان بشریت و غاصبان فلسطین به بهانه حقوق بشر، قوانین بین المللی و دفاع از اقوام هرگز معنی فرهنگ را نمی‌دهد بلکه چیزی جز دوام بخشی به اسرائیل و پایمالی خون فلسطینیان نیست.

وی اظهار داشت: سفر بایدن به خاورمیانه زنگ هشدار را برای ملت‌های منطقه به صدا در آورده چرا که قدرت‌های استکباری هیچ گونه ارتباطی با احترام به حقوق بشر، هنجارهای بین المللی، تمدن و فرهنگ ملت‌ها ندارند، بلکه کار آنان دادن تنفس مصنوعی به یک رژیم قاتل و اشغالگر به نام اسرائیل است.

این رهبر مذهبی پاکستان افزود: ما نگران نتایج ویران گر سفر بایدن به خاورمیانه هستیم و بیم آن داریم که این دید و بازدیدها علاوه بر فریب و گمراه ساختن افکار عمومی جهان گامی تازه برای برافروختن آتش نفاق، فتنه و اختلافات در منطقه و میان ملت‌ها و دولت‌های منطقه خواهد بود.

وی سکوت برخی از حاکمان در منطقه در قبال اهداف اصلی تبانی سرکردگان آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه آینده منطقه را به شدت مورد سرزنش قرار داد و گفت: استکبار با چه رویی دم از دموکراسی و دفاع از ملت‌ها را می‌زند درحالی که جهان رسوایی به اصطلاح نظام دموکراسی این قدرت‌های متکبر را مشاهده می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی گفت: بایدن درحالی به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند که ملت مظلوم فلسطین همچنان تحت اشغال و ستم رژیم صهیونیستی قرار دارد و امروز نیز هر شهروند فلسطینی پیر و جوان، زن و کودک در انتظار بیداری وجدان حاکمان منطقه و سازمان‌های ناظر جهانی برای یاری آنان در برابر تجاوز و اشغالگری رژیم نامشروع صهیونیستی هستند.

گفتنی است جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) وارد تل‌آویو شد.

یک مقام آمریکایی که به نام او اشاره‌ای نشده گفت: سفر بایدن به عربستان سعودی برای ایجاد یک ساختار قدرتمند منطقه‌ای و عمق بخشی به روابط اسرائیل با شرکای منطقه‌ای‌است.

چند روز پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جو بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصاً اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات