۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۷۱۵۰۵۱

انتخاب سخنگو، اولین گام تحول در دفتر رهبری

انتخاب سخنگو، اولین گام تحول در دفتر رهبری
جنبش عدالتخواه دانشجویی با ارسال نامه‌ای به رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخاب سخنگو از سوی این دفتر را گامی در تحول این نهاد مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دانشجو، جنبش عدالتخواه دانشجویی با ارسال نامه‌ای به رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخاب سخنگو از سوی این دفتر را گامی در تحول این نهاد مهم دانست.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی
ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری

سلام علیکم.
آسیب شناسی چند ساله‌ی جنبش عدالتخواه دانشجویی از دفتر رهبر انقلاب، نشان از تاثیر قابل توجه دفتر رهبری در ساختار حکمرانی می‌دهد و دفتر رهبری همچون سایر ساختار‌ها و سازمان‌ها، از ساختار بروکراتیک کشور، مجزا نمی‌باشد.

بر همین اساس دفتر رهبری نیز باید همانند سایر ساختار‌های کشور خود را ملزم به شفافیت و پاسخگویی در برابر اقدامات و ماموریت‌های خویش بداند.

مقدمه و لازمه هر اصلاح و تحولی، وجود بستری مناسب برای ارتباط مستمر با منتقدان و اصحاب رسانه است تا سوالات و انتقادات مرتبط با زیر مجموعه‌های رهبری مطرح گردد و ابهامات و سوالات مطروحه در اذهان عمومی به طور مستقیم بیان شود و از منظر حقوقی پاسخ داده شده و مسئولیت آن‌ها بر عهده گرفته شود؛ لذا از شما درخواست می‌شود؛ سخنگویی با جایگاه حقوقی برای دفتر رهبری تعیین نمایید تا علاوه بر پاسخگویی از ظرفیت‌های مردمی برای نظارت بر دفتر رهبری در راستای تحول آن استفاده شود.

امید است که با انجام این اقدامات که گام‌های اولیه تحول دفتر رهبری است، پاسخگویی که جزئی از حقوق ملت است، بیش از این بر زمین نماند و این حس که مردم خود را نامحرم دفتر رهبری می‌دانند، شکسته شود و اینطور نباشد که مسئولان دفتر رهبری به واسطه انتصاب به رهبری خود را مبرای از پاسخگویی به مردم و نظارت مردمی بدانند.

والسلام علی من اتبع الهدی

پی‌نوشت: لازم به ذکر است که در طی ۲ سال گذشته به دفعات از آقایان علی اصغر حجازی، علی آقامحمدی، حسین محمدی، محمدجواد ایروانی و سایر منصوبان رهبری جهت حضور در دانشگاه و پاسخگویی به سوالات دانشجویان دعوت به عمل آمده است و هر بار با عدم حضور آقایان و پاسخگویی آقایان در فضای عمومی همراه شده است.

رونوشت: مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای

ارسال نظرات