۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۱۵۰۷۲
نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد؛

شورای نگهبان؛ حافظ ارزش ها و اهداف انفلاب

شورای نگهبان؛ حافظ ارزش ها و اهداف انفلاب
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه جدایی دین از سیاست در سقیفه به وجود آمد، گفت: وجود شورای نگهبان به معنای این است که دین از سیاست جدا نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیر ماه در دیدار با ناظرین و سرناظرین انتخابات و اعضای شورای نگهبان دفتر کاشان، گفت: سقیفه مربوط به انصار بود و محل سقیفه هم توطئه انصار بود.

وی به ازتباط سقیفه و شورای نگهبان و غدیر اشاره کرد و افزود: در سقیفه مهاجرین و انصار اعلام کردند حکومت در اختیار ما باشد، اما مسائل شرعی خود را از امیرمومنان (ع) سوال کنید و این همان سکولاریسم و جدایی دین از سیاست است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه جدایی دین از سیاست در سقیفه به وجود آمد، گفت: حضور و وجود شورای نگهبان درنظام جمهوری اسلامی ایران به معنای این است که دین از سیاست جدا نیست.

وی شورای نگهبان را به معنی مقابله با سقیفه دانست و اظهار داشت: وجود شورای نگهبان به منزله حکومت دینی است و اگر حکومت اسلامی ایران تنها حکومتی است که بعد از ۴۰ سال به آرمان‌های خودش وفا دار مانده است، بخش عمده آن به دلیل حساسیت شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات و تأیید افرادی است که به آرمان‌ها وفا دار هستند.

به گفته وی اگر آثار شهید مطهری زنده‌ترین شهید انقلاب امروز بعد از ۶۰ سال زنده و ماندگار است برای این است تأیید و نفی ایشان مستدل بود و ماندگاری شورای نگهبان نیز به رد و تأئید مستدل و با دلیل و برهان است.

لازم به ذکر است، شورای نگهبان به حکم امام خمینی (ره) در اسفند ماه ۱۳۵۸ تشکیل و با انتخاب شدن فق‌های آن به صورت رسمی از تیرماه سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد، به موجب اصل ۹۱ قانون اساسی و به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر مغایرت نداشتن مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ تیر ماه سال ۵۹ تشکیل ‏شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات