۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۱۵۰۸۳
به همت دفتر آیت الله صافی گلپایگانی صورت گرفت؛

برپایی ایستگاه شادی و معرفت افزایی در ایام غدیر

برپایی ایستگاه شادی و معرفت افزایی در ایام غدیر
موسسه دارالزهرا که تحت اشراف دفتر مرحوم آیت الله صافی است، به مناسبت ایام غدیر برنامه های متنوع فرهنگی تبلیغی را در جوار مسجد امام حسن عسکری علیه السلام برپا کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علماء بزرگ شیعه در طول تاریخ در کنار علم آموزی و تربیت شاگرد همواره نقش اجتماعی پررنگی را در جامعه خود ایفا کرده اند برای نمونه شیخ بهایی از آن جمله عالمانی است که آوازه و شهرت او زبانزد خاص و عام بوده و تا به امروز نام او در کنار آثار هنری- معماری و حتی فعالیت های فرهنگی می درخشد.

این حرکت منحصر در قرون گذشته و تاریخ به یادگار مانده در کتب تاریخی نیست بلکه ویژگی خاص عالمان شیعی خدمت به جامعه خود می باشد چنانکه در عصر ما نیز بیمارستان، درمانگاه، مدارس، پل و ... با همت علما و مراجع بزرگ ساخته شده است، بیمارستان آیت الله گلپایگانی، درمانگاه بقیه الله آیت الله میرزا جواد تبریزی و دارالشفاء حضرت مهدی که به همت حضرت آیت الله مکارم شیرازی ساخته شده نمونه ای از آن خدمات عام المنفعه ای است که در کشور مشاهده می شود.

ساخت صحن بزرگ مسجد امام حسن عسکری (ع) و تاسیس موسسه تبلیغی دارالزهرا (س) نیز از جمله فعالیت های عام المنفعه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی است که امروز تاثیرات مهمی را در جامعه به یادگار گذاشته است.

در ایام غدیریه این دویادگار ارزشمند در کنار هم و دوشادوش یکدیگر به بزرگداشت عید ولایت پرداخته اند، چنانکه بمناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، مبلغین این موسسه برنامه های متفاوت و جذابی را در جوار مسجد مقدس امام حسن عسکری علیه السلام آغاز کرده اند.

ایستگاه شادی و معرفت افزایی در ایام غدیر

این ویژه برنامه با هدف ارتقاء مبانی دینی خصوصا مباحث امامت و ولایت ویژه خردسالان و والدین آنها برگزار گردیده است که شامل غرفه خردسالان با حضور مربیان متخصص کودک در قالب اشعار، بازی های دسته جمعی، تئاتر و مسابقات فعالیت می‌کند و در آخر به تمامی کودکان بسته ها و هدایا اهداء می‌شود.

گفتنی است غرفه دیگری مخصوص پدران و مادران بوده که مبلغان متخصص با ارائه چند اصل تربیتی به والدین، نقش تربیتی آنها را تقویت می‌کنند همچنین غرفه پذیرایی از عموم علاقمندان در محل این ایستگاه های شادی جهت پذیرایی فراهم آمده است.

لازم به ذکر است این برنامه از تاریخ ۲۳ الی ۲۷ تیرماه(شام عیدسعید غدیر) از ساعت ۱۹ در حال برگزاری است.

ارسال نظرات