۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۷۱۵۱۹۲

افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل تنگه هرمز

افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل تنگه هرمز
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل تنگه هرمز و دریای خزر بین ۱ تا ۱.۵ متر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین،سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد و افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵متر در تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۸ تا ۳۰ تیرماه) خبر داد.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی احتیاط در شنا، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی در ادامه نسبت به وزش باد و افزایش ارتفاع موج در ساحل حداکثر ۱ متر و درفراساحل ۱.۵متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۹ تیرماه) تا شنبه (اول مردادماه) هشدار داد.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک پیش‌بینی می‌شود.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در شنا، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال نظرات