۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۱۵۲۱۷
رئیس هیأت مدیره موسسه امام هادی:

دومین همایش «واکاوی اصالت میراث حدیث شیعه» برگزار می شود

دومین همایش «واکاوی اصالت میراث حدیث شیعه» برگزار می شود
حجت الاسلام میرلوحی از برگزاری دومین همایش «واکاوی اصالت میراث حدیث شیعه» و همایش تخصصی «محرم و فرصت‌های بی بدیل آگاهی بخشی» در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرلوحی رئیس هیأت مدیره موسسه امام هادی(ع) پیش از ظهر امروز در نشست خبری «دومین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» که در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد، از برگزاری دومین همایش در روز یکشنبه 2 مردادماه خبر داد.

وی افزود: همایش اول در سال 1397 قبل از آغاز بیماری کرونا با سخنرانی جمعی از آیات عظام و اساتید حوزه برگزار شد که دستاورد آن نیز کتاب اعتبار سنجی احادیث شیعه و چندین مجلد دیگر در زمینه حدیثی بود.

مدیر موسسه امام هادی(ع) با اشاره به اینکه یکی از دو امانت مهم پیامبر، احادیث اهل بیت(ع) در بین مسلمانان می باشد، ابراز کرد: متاسفانه در طول تاریخ خصوصاً قرن های نخستین با این امانت بزرگ در حدود 100 سال بزرگترین جفا یعنی منع حدیث را انجام دادند.

وی اظهار کرد: همایش دوم در روز مباهله و در سالن مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار خواهد شد.

دومین همایش «واکاوی اصالت میراث حدیث شیعه» برگزار می شود

حجت الاسلام میرلوحی با بیان اینکه روز یکشنبه همزمان همایش تخصصی «محرم و فرصت های بی بدیل آگاهی بخشی» نیز برگزار می شود، تصریح کرد: این همایش در روزهای یکشنبه و دوشنبه با سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی و حجج الاسلام والمسلمین نظری منفرد، حسینی قمی و علوی تهرانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: عمده مباحث این همایش حول محور مباحث شبهات رایج روضه و عزاداری، اصالت مقاتل و خانواده است که در پایان نیز از کتاب «زیارت عاشورا از آغاز تاکنون» به قلم مهدی محمودی و با تعریض حضرت آیت الله صافی گلپایگانی رونمایی می شود.

ارسال نظرات