۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۱۵۲۵۷
گزارش اختصاصی رسا از فعالیت‌های یک امام جماعت؛

از تهیه جهیزیه برای زوج های کم بضاعت تا پایه گذاری وقف مشارکتی

از تهیه جهیزیه برای زوج های کم بضاعت تا پایه گذاری وقف مشارکتی
وقتی دغدغه، خدمت به مردم باشد، حاشیه شهر بهترین مکان برای ارائه این خدمت رسانی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد شادمان روحانی مستقر در مسجد صاحب الزمان (عج) محله ثامن الائمه(ع) شهر سبزوار است که به مدت ۷ سال به انجام فعالیت در این محله همت گماشته است.

او بعد از شناسایی مشکلات و معضلات در این محله با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز نیکوکاری تأسیس کرده و به وسیله این مرکز کمک های خیرین را ساماندهی کرد.

این روحانی پرتلاش موازی کاری و عدم وجود هماهنگی در این محله را از مشکلات بزرگ می داند و معتقد است لازم بود که به آن رسیدگی شود.

او اکنون با استفاده از ظرفیت‌های مرکز نیکوکاری ۱۲۰۰ خانواده را تحت پوشش مرکز نیکوکاری قرار داده که از این تعداد ۳۵۰ خانواده به طور کامل توسط این مرکز پشتیبانی می‌شوند و سایر خانواده ها با درجه بندی ماهیانه از یک تا چند مرتبه کمک رسانی می‌شوند.

یکی دیگر از اقدامات حجت‌الاسلام شادمان تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند بوده که با یاری خیرین سال گذشته موفق به تامین ۱۰ جهیزیه کامل برای نوعروسان شده است.

با توجه به اینکه این محله در حاشیه شهر است و مردم با مشکلات اجتماعی متعددی روبه رو هستند، گروهی زیر نظر دادگستری و شورای حل اختلاف محله تشکیل داد و با همکاری خانواده ها و میانجیگری بزرگان محله سعی در حل مشکلات خانوادگی دارد.

اقدام دیگر وی در موضوع آسیب‌های اجتماعی، کسب رضایت از شاکیان در پرداخت دیه بوده و معرفی افراد معتاد به کمپ ترک اعتیاد و تأمین هزینه های ترک اعتیاد و تأمین هزینه های خانواده معتادین به کمک خیرین بوده‌ که تا به حال دو نفر به طور کامل موفق به ترک قطعی شده اند.

وی در زمینه زکات نیز فعالیت هایی داشته که در این باره می‌گوید: با توجه بر اینکه این محله حاشیه شهر است و بیشتر اهالی از روستاها مهاجرت کرده اند، در زمینه زکات تبلیغ نموده ام و دعوت به پرداخت زکات کرده ام و آنها نیز موقع برداشت محصول زکات خود را به روحانی روستا پرداخت نموده اند تا به منظور حل مشکلات مردم و امور خیر صرف کند.

وی اخیرا با هماهنگی که با مؤسسات مالی داشته برای نیازمندان وام کارگشایی را تأمین نموده که تا کنون پنج نفر از نیازمندان را با این وام تحت پوشش قرار داده است.

این روحانی دغدغه مند وقف مشارکتی را در این محله پایه گذاری کرده و در این باره چنین می گوید که با توجه به اینکه ۹۰ درصد موقوفات وقف عزاداری بوده، وقف نامه های مشارکتی را پایه گذاری کردیم به صورتی که هر سهم 50 هزار تومان است و با جمع آوری این مبلغ همه واقف می‌شوند، با 50 هزارتومان ها توانستیم مبلغ ۶۰ میلیون تومان و چند زمین و منزل مسکونی را به عنوان وقف جمع آوری کنیم و صرف امور تبلیغ تشیع و درمان و تغذیه نیازمندان و امور فرهنگی کنیم.

ارسال نظرات