۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۱۵۲۹۳
نماینده ولی فقیه در سپاه:

جهاد ترکیبی موثرترین راهبرد در برابر جنگ ترکیبی است

جهاد ترکیبی موثرترین راهبرد در برابر جنگ ترکیبی است
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی مقابله و راهبرد ترکیبی را پیش زمینه پیروزی دانست و گفت: جهاد ترکیبی، موثرترین راهبرد در برابر جنگ ترکیبی دشمن است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سالانه فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی در مشهد مقدس، با تشریح ابعاد جنگ های جاری در جبهه امروز حق و باطل، همه جانبه و ترکیبی بودن را از ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: جهاد ترکیبی، موثرترین راهبرد در برابر جنگ ترکیبی دشمن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که در جنگ ترکیبی هر بخشی ناظر به هدف اصلی تعیین شده، ماموریت خاص خود را در چارچوبی مرکب و چند وجهی دنبال می‌کند، گفت: بر همین اساس جنگ اقتصادی، جنگ سیاسی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغی و جنگ امنیتی در ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر، شکل و سازمان پیدا کرده است.

وی مقابله و راهبرد ترکیبی را پیش زمینه پیروزی دانست و گفت: باید فصل جدیدی در میدان جنگ با دشمن را رقم زد که پایه و اساس آن، جهاد ترکیبی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: جنگ ترکیبی یک هدف نهایی را در بطن خود دارد و آن تهاجم فکری و سیطره عقیدتی، تقدس زدایی از مبانی الهی و کمرنگ کردن غیرت دینی است.

وی افزود: در جنگ ترکیبی، دشمن هم اقتصاد را نشانه می‌رود و هم سیاست و هم فرهنگ و هم اعتقادات و ارزش ها را اما هر چند که امروز جنگ اقتصادی یکی از جلوه های ملموس و بارز دشمنی علیه ملت ایران است اما در عین حال می تواند عملیات فریب برای زدن نقطه اصلی یعنی فکر و فرهنگ جامعه نیز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطر نشان کرد: واکنش طبیعی و مدبرانه و حکیمانه به سوگیری استراتژی دشمن از جنگ شاخه ای به جنگ خوشه ای و ترکیبی، چیزی جز جهاد ترکیبی همه نیروهای انقلاب به ویژه نیروهای مسلح در برابر این جنگ نیست و نیروی زمینی سپاه باید در چنین جهادی به یک الگو و سرمشق تبدیل شود.

وی افزود: وقتی مبنای راهبرد دشمن بر این پایه استوار است، نمی توان تمرکز و نیروی خود را در یک جبهه تک بعدی قرار داد و تنها به میدان جهاد امنیتی و نظامی اکتفا کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به جلوه های پیشتازی نیروی زمینی سپاه در عرصه های گوناگون افزود: یکی از امتیازات چشمگیر نیروی زمینی سپاه در کنار همه نیروها طی ۵ سال گذشته، عملکرد قاطع امنیتی و درعین‌حال پیشتازی در عرصه خدمت رسانی، مردم یاری و سازندگی بوده است .

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی سپاه را یک مجموعه پیشتاز در عرصه جنگ ترکیبی معرفی کرد که با  بصیرت و شناخت در چندین جبهه به مصاف دشمن رفته است و گفت: منطقه جغرافیایی عملیات سپاه و به تبع نیروی زمینی، انقلاب اسلامی، اسلام و خدا در مقابله با اقدامات دشمنی است که انقلاب زدایی، اسلام زدایی و خدا زدایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: به لطف الهی، آینده این انقلاب در پرتو مجاهدت های جاری، بسیار روشن است و بالاترین عبادت، زمینه سازی نهضت ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اهمیت حدیث ثقلین به عنوان اساسی ترین راهکار و نسخه مصونیت بخشی گفت: برای صیانت از فرزندان خود و انقلاب در این دنیایی که ابلیس بیش از پیش میدان پیدا کرده است، آوردن آنان به سنگر قرآن و ولایت است.

وی درپایان تصریح کرد: اگر در چنین سنگری قرار گرفتند، هیچ تهاجم فکری و فرهنگی قادر به خارج کردن آنان از صراط مستقیم نخواهد بود.

ارسال نظرات