۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۹۶۰۷۲
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

اسلام نقش کارگردانی به زن می دهد

اسلام نقش کارگردانی به زن می دهد
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب امام خمینی در حضور بانوان آن ها را رهبران خود نام برد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش طلاب و اساتید بسیجی خواهران استان قم در جامعه الزهرا گفت: بسیج بزرگ ترین و با برکت ترین یادگار امام خمینی است.

وی با اشاره به جریان شناسی فکری و اعتقادی و توضیح آن با آیات قرآن گفت: باید آیات قرآن را مطالعه کنیم تا بفهمیم همراهان نهضت پیامبر یعنی کسانی که به عنوان مؤمن می شناسیم چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند و کفر و قدرنشناسی در برابر این نعمت بزرگ چه خصوصیاتی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: انقلاب اسلامی تولد جدید اسلام ناب است و مؤمن قرآن همان انقلابی است و منافقی که در قرآن معرفی شده همان ویژگی منافق امروز را دارا است؛ برای معرفی بسیج این آیه قرآن «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا» نمایانگر خوبی است چرا که امروز دشمن دنبال ایجاد تزلزل است.

وی اظهار داشت: دشمن به این جمع بندی رسیده است مانند صدر اسلام که یهود و مشرکین نتوانستند دین را تضعیف کنند اما عده ای از دورن دین دشمنی را به جان امت اسلامی انداختند؛ کسانی یازده امام را به شهادت رساندند که مدعیان دینداری بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: خطبه ها، گریه ها و فریادهای بسیجی حضرت زهرا نشان از چه داشت؟ فاطمه زهرا در مدت کوتاه بعد از رحلت نبی کاری کرد که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با قرائت ادامه آیه 15 سوره حجرات تأکید کرد: در ادامه آیه «ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ» پس از استقامت علمی از جهاد تأکید شده است و می توان گفت این آیه تفسیر «ثُمَّ اسْتَقَامُوا» در آیه 30 سوره فصلت است.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار داشت: اگر بخواهیم آرمان بسیج را از قرآن در بیاورم باید گفت بسیج یعنی حزب الله که تحقق بخش فرهنگ صحیح انتظار به معنای آماده کردن عالم برای نهضت ظهور بوده است؛ بسیج بیشترین خدمت را برای نهضت ظهور کرد و محقق کننده شرایط ظهور بود؛ این نهضت ارزشمند تجلی فرهنگ عاشورا و هیهات من الذله بود که گفتمان مقاومت مبتنی بر فرهنگ بسیج است.

وی تأکید کرد: بسیج تجلی بصیرت دینی و نمایانگر مردمی بودن است؛ وقتی دیدم آیت الله اعرافی رئیس حوزه برادران و سرکار خانم برقعی رئیس جامعه الزهرا به خوبی بسیج را تبیین کردند خدا را شکر کردم؛ بسیج پرچم دار فرهنگ ولایت مداری است که آن را از حضرت عباس آموخته و اگر الگوهای اینچنینی نبودند نمی شد بسیج را تفسیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: بسیج تجلی ما «می توانیم» و تجلی بصیرت همراه با شجاعت و جسارت است؛ کسانی اهل بصیرت بودند اما اهل جرأت و جسارت نبوده و ملاحظات دنیایی به آن ها اجازه نمی داد فریاد بزنند؛ فاطمه زهرا (س) یادمان داد بصیرت و فریاد زدن برای آن چیست.

وی اظهار داشت: این مؤلفه ها فرهنگ و سبک زندگی تولید کرد و آنچه مهم است این فرهنگ خوب بسیجی بازشناسی شده و حاکم بر همه زندگی ها شود؛ اگر چنین شود و بسیجیان ما مؤمن باشند طبق فرمایش رهبر انقلاب که قسم خوردند آمریکا و تمام قدرت های مادی نتوانند این انقلاب را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: همانطور که بسیج و فرهنگی بسیجی به هیچ قشری متعلق نیست اما برای بعضی از اقشار مثل روحانیت اهمیت دارد؛ امام خمینی در ابتدای انقلاب یک بار دستور تشکیل بسیج همگانی را صادر کرد و در سال 67 نسبت به حوزه و دانشگاه دستور مستقل را صادر کرد و امروز روزی است که در سال 67 امام خمینی با آن پیام فوق العاده اش بسیج را تبیین کرد و یکبار دیگر مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که بسیج اختصاص به هیچ قشری ندارد اختصاص به جنسیتی هم ندارد؛ در ابتدای پیروزی انقلاب امام در حضور بانوان آن ها را رهبران خود نام برد که این تعبیر در فرمایشات بنیانگذار انقلاب تنها دوبار آمده که یک بار دیگر در خصوص آن نوجوان 13 ساله ذکر کرده است؛ امام در دنیای اومانیستی که به زن نقش جلوه گری داده است بانوان را رهبر خود خود می داند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: اگر روزگاری خواهران در کنار برادران بسیجی پشت جبهه ها بودند و فرزندان خود را برای جبهه های نبرد در دوران جنگ تحمیلی می فرستادند امروز وقت جهاد تبیینی است؛ امروز روز نقش آفرینی زنان به خصوص خواهران طلبه بسیجی است چرا که امروز دشمن به دنبال متزلزل کردن و تغییر ضائقه فرهنگی مردم است.

وی تأکید کرد: اسلام به زن نقش کارگردانی می دهد و وقتی عنوان می شود که مرد از دامن زن به معراج می رود یعنی اگر مردی به جای می رسد زن فرستنده است؛ طلاب امام دیگر بسیجیان هستند و اساتید بسیجی آن ها نیز امام و جلودار همه بسیجیان و طلاب بسیجی هستند.

ارسال نظرات