۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۷۱۵۴۷۴
با حضور طلاب و مبلغان حوزه علمیه؛

همایش دو روزه «محرم و فرصت های بی بدیل آگاهی بخشی» آغاز به کار کرد

همایش دو روزه «محرم و فرصت های بی بدیل آگاهی بخشی» آغاز به کار کرد
همایش «محرم و فرصت های بی بدیل آگاهی بخش» با حضور مبلغان حوزه علمیه و به همت موسسه امام هادی(ع) در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش «محرم و فرصت های بی بدیل آگاهی بخش» صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد و حجت الاسلام سید حسن هاشمی جزی در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و به همت موسسه امام هادی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این همایش با اشاره به واقعه مباهله و عظمت این روز بزرگ در تاریخ اسلام گفت: این روز چنان بزرگ و یقینی است که حتی متعصبینی مثل ابن کثیر هم نتوانستند آن را انکار کنند.

وی محرم را فرصتی برای تقویت عقاید مخاطبین دانست و ادامه داد: متاسفانه امروزه دشمنان مابا استفاده از فضای مجازی به دنبال از بین بردن عقاید مردم خصوصاض نسل جوان هستند و از همین رو محرم فرصت مناسبی برای تقویت عقاید می باشد.

استاد حوزه علمیه محرم را فرصت مناسب دیگری برای ابراز زندگینامه و سیره حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و تصریح کرد: خطباء و منبری ها فرصت بی بدیل محرم را از دست ندهند و از این دهه با برکت در راستای تقویت باور و اعتقاد استفاده کرده و سبک زندگی اهل بیت(ع) را در جامعه منتشر کنند.

حجت الاسلام هاشمی جزی با بیان اینکه در تبلیغ اگر بخواهیم به شبهات پاسخ دهیم باید شبهه پراکنان و اندیشه های آنان را بشناسیم، خاطرنشان کرد: تبلیغ در عصر کنونی با گذشته بسیار متفاوت بوده و نسل امروز استدلالی و باید براساس مباحث قطعی پاسخ داد.

وی عنوان کرد: برخی از شبهات در هر فضایی قرار بگیرند رنگ و شمایل همان را به خود می گیرند، لذا باید یک بار برای همیشه شبهه را و پاسخ آن را شناخت و بر همان اساس پاسخ مستدل و قطعی داد.

استاد حوزه علمیه پاسخ گویی به شبهات را بر اساس «ادعا، مستند، استدلال» قابل پاسخگویی برشمرد و تصریح کرد: در مقابل شبهه گو ابتدا باید از او پرسید ادعای شما چیست، سپس از او مستند بخواهید که چه برداشتی از متن داشته و آنگاه در مقام تحلیل و پاسخگویی برآیید.

لازم به ذکر است، سخنرانان این همایش دو روزه آیات علیدوست و طبسی، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد و حجج الاسلام علوی تهرانی، حسینی قمی، مختاری، طارمی راد، طباطبایی، دوائی هستند.

ارسال نظرات