۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۱۵۴۷۵
حجت الاسلام رنجبر:

جهاد تبیین مانع عملیات روانی دشمن خواهد شد

جهاد تبیین مانع عملیات روانی دشمن خواهد شد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: روایتگری و تبلیغ در موضوع شهادت امام حسین یک روایت گری از نبرد حق و باطل است که امام سجاد و حضرت زینب پرچمداران آن هستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اولین نشست از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱ با محوریت «جهاد تبیین» صبح یکم مردادماه با حضور مبلغان و سخنرانی حجت الاسلام محمدعلی رنجبر استاد حوزه و دانشگاه با موضوع بررسی صحنه درگیری ایران و آمریکا در «اَبَرچالش تمدنی_راهبردی» و نسبت آن با «جهاد تبیین» در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام رنجبر در ابتدای مطالب خود فعالیت های مبلغان در عرصه روایتگری عاشورا و حوادث پیرامون آن را روایت از نبرد «حق و باطل» دانست و اظهار داشت: روایتگری و تبلیغ در موضوع شهادت امام حسین (ع) یک روایت گری از نبرد حق و باطل می باشد که امام سجاد و حضرت زینب (س) پرچمداران این روایتگری می باشند.

وی در ادامه بر اهمیت خطبه حضرت زینب در کوفه و خطبه حضرت امام سجاد (ع) در شام، اشاره نمود و بیان کرد: خطبه حضرت زینب و خطبه حضرت امام سجاد (ع) در مجلس دشمن بعد از شهادت امام حسین (ع) اگر از اهمیت بالاتری نسبت به نبرد میدانی امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا در کربلا برخوردار نباشد کمتر نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر در میدان نبرد با دشمن، پیروز شویم اما توانایی روایت گری از ابعاد مختلف آن نبرد را نداشته باشیم، قطعا آن پیروزی به شکست منجر خواهد شد. در حوادث بعد از واقعه کربلا اگر روایت گری های به موقع حضرت امام سجاد و زینب سلام الله علیهما نمی بود، قیام سیدالشهدا (ع) بی نتیجه باقی می ماند.

حجت الاسلام رنجبر در ادامه مباحث خود به موضع بررسی صحنه درگیری ایران و آمریکا در «اَبَرچالش تمدنی_راهبردی» و نسبت آن با «جهاد تبیین» پرداخت و گفت: در عرصه تقابل دو تمدن موجود «تمدن غرب» و «تمدن نوین اسلامی» متاسفانه در خصوص پیشرفت های بی شمار تمدن نوین اسلامی در زمینه های علم و عمل، روایت فتحی صورت نگرفت لذا تمدن غرب با دست خالی و عملیات روانی صحنه میدان را در تسلط خویش قرار داده است.

وی ادامه داد: کشور عزیز ایران از لحاظ نقشه جفرافیایی در منطقه استراتژیکی بسیار مهمی قرار دارد که سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا را به هم متصل می نماید و غربی ها از این منطقه به عنوان «خاور میانه» نام برده و بر اهمیت آن کاملا آگاه اند. یکی از مطالبی که مبلغان در منبرهای خود باید به آن توجه کنند این امر مهم می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوی اسلامی با عملیات روانی خود مانع ظهور و بروز پیشرفت های کشور ایران است که جهاد تبیین و توجه به آن می تواند ضربه سنگینی بر این عملیات دشمنان وارد نماید.

ارسال نظرات