۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۱۵۵۰۰

حوزه علمیه امام خمینی میزبان طلاب بشاگرد

حوزه علمیه امام خمینی میزبان طلاب بشاگرد
هدف از اردوی طلاب بشاگرد تقویت پایه علمی است که در دوران همه گیری بیماری کرونا و به خاطر غیر حضوری شدن دروس احتمالا برخی از آنان دچار ضعف علمی شده باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در ایام گرم و تابستانی تیرماه ۱۴۰۱ تعداد ۶۰ نفر از طلاب پایه‌های اول تا سوم حوزه علمیه بشاگرد به عنوان اردوی علمی به تهران آمده و به مدت یک ماه مهمان حوزه علمیه امام خمینی(ره) شبعه ۲ خواهند بود.

هدف از این اردو تقویت پایه علمی این طلاب است که در دوران همه گیری بیماری کرونا و به خاطر غیر حضوری شدن دروس احتمالا برخی از آنان دچار ضعف علمی شده باشند.

با میزبانی حوزه علمیه امام خمینی(ره) شعبه ۲، طلاب بشاگرد با برنامه منسجم و شبانه روزی آن حوزه همراه شده و از ساعات اولیه روز با برنامه‌ای منظم به مباحثه، کلاس‌های درس، مطالعه و... می‌پردازند.

اساتید و طلاب ممتاز حوزه علمیه امام خمینی(ره) شعبه ۲ با برگزاری کلاس‌های صرف و نحو و جلسات تخصصی تجزیه و ترکیب و... تمام داشته‌های خود را در اختیار دوستان خود قرار داده و در جهت تقویت پایه علمی این طلاب خصوصا در حوزه ادبیات عرب که موضوع محوری دروس پایه‌های اول تا سوم باشد تلاش میکنند.

این طلاب شنبه تا چهار شنبه در کلاس‌های ادبیاتی و پنج شنبه و جمعه کلاس سواد رسانه، آشنایی با شعر و شعرا و شعر عاشورایی و... شرکت نمودند و همچنین با برنامه هایی، چون زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السلام زیارت حضرت فاطمه معصومه و بازدید مکان‌های معنوی قم مثل قبرستان شیخان، بهشت زهرا (س) علی‌ها تهران، تفریح در پارک جمشیدیه و کوه کلکچال و... خاطرات خوبی از این اردوی کوتاه ساختند.

همراهی این طلاب در برنامه‌های اخلاقی و تهذیبی مثل شرکت در مراسمات و ویژه برنامه‌ها نیز از جمله ابعاد این اردو به شمار می‌رود.

ارتباط نزدیک و صمیمی میان طلاب مناطق محروم کشور با طلاب حوزه‌های علمیه پایتخت، از جهات گوناگون زمینه ساز رشد و بالندگی بوده و در تقویت روحیه هردو طیف آثار مثبت تربیتی و اخلاقی و تهذیبی دارد.

علی اکبر زهدی

ارسال نظرات