۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۷۱۵۵۹۹

بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه کشور

بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه کشور
بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با شعار «نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین، همیشه مردمی همیشه انقلابی» در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیین رسمی بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، عصر امروز با شعار «نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین، همیشه مردمی همیشه انقلابی» و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در تهران آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با خوش‌آمدگویی به نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی کرد و گفت: یکی از برکات برگزاری این مراسم آشنایی بیشتر ائمه جمعه با تجربیات یکدیگر است.

وی با اشاره به جزئیات انجام برنامه‌های این گردهمایی ابراز داشت: این اجتماع بزرگ ائمه جمعه که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب» شکل گرفته است فرصت مغتنمی است تا پرچم نماز جمعه بیش از گذشته در کشور برافراشته شود. این نهاد با برکت باید بیش از پیش بازخوانی شود و سعی می‌کنیم این همایش جنبه ترویجی نیز داشته باشد و عزیزان در این اجلاس سه روزه درجریان مسائل مهم کشور قرار گیرند و مسائل خود را با مسئولان کشوری در میان بگذارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشوربا ذکر یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله رسولی محلاتی رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه او را دارای نقشی ممتاز و منحصر به فرد در تأسیس نماز جمعه عنوان کرد.

وی با تشکر از حضور رئیس قوه قضائیه و عملکرد موفق وی در این قوه، تصریح کرد: مأموریت‌های قوه قضائیه بسیار بزرگ و مهم است؛ ظرفیت‌های ممتاز و منحصر به فردی دارد و به عنوان سازمان بازرسی کشور و مدعی العموم می‌تواند در پیشبرد مسائل اصلی کشور جدا از پرونده‌های جاری قضائی، نقش مهمی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، سند تحول قوه قضائیه در گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، رئیس فعلی قوه قضائیه فردی «مؤمن، انقلابی، پرکار، مردمی، دور از تشریفات، دارای سعه صدر، دارای تجربه گرانبها، آشنا به امر قضا و زوایای قوه قضائیه» است که البته ایشان از دوستداران نماز جمعه هم به شمار می آیند.

وی از مواضع صریح رئیس قوه قضائیه و اصلاح داخلی و نگاه ویژه به حقوق عامه در قوه قضائیه تقدیر کرد و اظهار داشت: امیدواریم دستگاه قضایی از شبکه امین و کارآمد امامت جمعه در کشور برای پیشبرد برنامه‌های تحولی خود استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری مجموعه شبکه امامت جمعه را آماده همه نوع همکاری با قوه قضائیه برای تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: ائمه جمعه می توانند با عملکرد بسیار موفق خود در پیشگیری و حل اختلاف‌ها و کاهش ورودی پرونده‌ها تأثیرگذار باشند و کمک بزرگی به قوه قضائیه کنند.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ‌ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور به اهمیت جهاد تبیین و گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به همین منظور امسال گردهمایی ائمه جمعه را با شعار«نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین همیشه مردمی همیشه انقلابی و همگام با گام دوم انقلاب اسلامی» انتخاب کردیم.

بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه كشور با شعار همگام با گام دوم انقلاب اسلامی از ساعت 16 عصر امروز دوشنبه 3 مردادماه در تهران آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات