۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۱۵۷۸۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

احیای قیام امام حسین نیاز امروز بشریت است

احیای قیام امام حسین نیاز امروز بشریت است
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در راستای احیا و حفظ ارزش ها قیام کرد، گفت: احیای قیام امام حسین(ع) نیاز امروز بشریت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: عزاداری در این ایام با هدف تبیین قیام عاشورا و بصیرت افزایی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش مداحان، مبلغان و هیئت های مذهبی در برگزار مراسم عزاداری محرم افزود:  امام حسین(ع) در راستای حفظ و ارزش های دینی جان خود را فدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از هیأت های ‌ عزاداری، مداحان و شرکت کنندگان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) این است که این مجموعه فعالیت ها باید در مسیر احیای قیام سرور و  سالار شهیدان صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه یادآور شد: امروز بشریت و دنیا بیش از هر زمان دیگری به احیای امام حسین( ع) نیازمند است.

در گردهمایی نمایندگان و ائمه جمعه سراسر کشور، مطالبات مردم مطرح شد

وی در بخش دیگری از سخنانش به گردهمایی نمایندگان و ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دراین گردهمایی مطالبات و مشکلات مردم استان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی با سران قوا مطرح شد.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: این گردهمایی که با زیارت حرم امام راحل شروع و با دیدار رهبر معظم انقلاب به پایان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: در این راستا سه نامه در باب وضعیت استان لرستان در زمینه های مختلف تقدیم به سران قوا شده که در این نامه ها به مشکلات استان و کارخانه های راکد از سد معشوره تا راه آهن سراسری و سایر مصوباتی که انجام نشده‌اند، مطرح و به آن اشاره شد.

راه اندازی کارخانه های راکد لرستان کمک به رفع مشکل بیکاری جوانان است

وی با تأکید برتسریع در روند رسیدگی به پرونده کارخانه های راکد لرستان، خاطرنشان کرد: راه اندازی این کارخانه ها سبب رفع مشکل بیکاری جوانان استان می شود.  

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی تاکید کرد: روند رسیدگی به پرونده‌های برخی از کارخانه های تعطیل شده لرستان سال‌هاست معطل مانده که در این امر باید تسریع صورت گیرد.

وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در راستای اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به جایگاه نماز جمعه به عنوان یک فرصت استثنایی نام بردند و بر منش و رفتار ائمه جمعه در سراسر کشور با مردم تاکید کردند.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: در این دیدار مقام معظم رهبری فرمودند ائمه جمعه باید با مردم ارتباط بگیرند و در رسیدگی به نیازمندان کوتاهی نکنند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات