۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۷۱۵۴۵۶
امام جمعه بابل مطرح کرد؛

نماز جمعه، پایگاهی برای انتقال پیام‌های انقلابی به جامعه

نماز جمعه، پایگاهی برای انتقال پیام‌های انقلابی به جامعه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین روحانی، نماز جمعه را پایگاهی برای انتقال مهم ترین پیام‌های انقلابی به جامعه و مصداق واقعی تولی و تبری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه شهرستان بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه، نماز جمعه را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این پایگاه عبادی و سیاسی در رأس همه امور قرار دارد.

وی، نماز جمعه را از بزرگترین عنایت های حق تعالی بر بندگانش دانست و بر ضرورت تقویت این نهاد ارزشمند انقلاب تأکید کرد.

امام جمعه بابل با تاکید بر اینکه باید به بعد سیاسی و اجتماعی نماز جمعه توجه شود، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر است که باید بتپد و همه جریان های فرهنگی شهر را تعذیه کند که برآیند فرهنگی شهر در نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی، نماز جمعه را قرارگاه بصیرت، کانون امید و عزت در نماز معرفی کرد و بیان داشت: دشمنان ما در جنگ نرم در حال دور کردن مردم از مرکز انقلاب و از قرارگاه انقلاب و نماز جمعه هستند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه حزبی و گروهی نیست و محل استقرار همه افراد است، خاطرنشان کرد: پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه محل انتقال مهم ترین پیام‌های انقلابی به جامعه و مصداق واقعی تولی و تبری است.

امام جمعه بابل با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه در هر منطقه، تصریح کرد: بسیاری از ائمه جمعه پیگیر مسائل و مشکلات شهر هستند اما اگر نتیجه مطلوب حاصل نمی شود مشکل چیز دیگری است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه درد بزرگ موفق نبودن بسیاری از کارهای فرهنگی به علت میل به فردی عمل کردن بسیاری از کارهای فرهنگی است، خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی به صورت فردی نتیجه بخش نخواهد بود.

استاد حوزه بر ضرورت پرهیز از جزیره ای عمل کردن در برنامه های فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید در برنامه های فرهنگی وحدت و همصدایی وجود داشته باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات