۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۷۱۵۲۵۲
حجت الاسلام بابائیان مطرح کرد؛

نقش مهم نماز جمعه در ترویج مبانی دینی و مذهبی کشور

نقش مهم نماز جمعه در ترویج مبانی دینی و مذهبی کشور
مازندران - امام جمعه امیر کلا گفت: نماز جمعه از برکات و مولود اصلی انقلاب اسلامی است که نقشی بسیار مهمی در ترویج مبانی دینی و مذهبی کشور به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه امیرکلا در نشستی با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، گفت: نماز جمعه از برکات و مولود اصلی انقلاب اسلامی است که نقشی بسیار مهمی در ترویج مبانی دینی و مذهبی کشور به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه سد محکمی در برابر تهاجم دشمن دارد، افزود: این نهاد انقلابی عامل ارتقای بصیرت دینی و اعتقادی مردم و نقش مهمی در ایجاد مشارکت های اجتماعی دارد.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ نخستین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد تا سنگر وحدت، عزت، همدلی، گسترش تقوا و ذکر الهی در جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام بابائیان در ادامه سخنان خود گفت: هماهنگی، هم افزایی، همدلی و پرهیز از کارهای سلیقه ای سبب شکوفایی و بهره وری بهتر نماز جمعه می‌شود که باید همگان به آن توجه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه، نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهری معرفی کرد و گفت: این نماز عبادی سیاسی، قرارگاهی برای ایمان، تقوا و اخلاق در جامعه است.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به اینکه نماز جمعه همواره پایگاه مهمی برای بیان مطالبات به حق مردم بوده است، تصریح کرد: بسیاری از مطالبات به حق مردم از طریق همین تریبون های نماز جمعه بیان و از مسؤولان مطالبه گری می شود.

امام جمعه امیرکلا، مردمی و انقلابی بودن، آگاهی بخشی و روشنگری در جهت دشمن شناسی و بصیرت افزایی را از جمله مؤلفه های مهم یک امام جمعه برشمرد و گفت: ائمه جمعه به عنوان زبان گویای مردم نقش بسیار مهمی در بیان و انتقال مسائل و مشکلات جامعه به مسؤولان بر عهده دارند.

حجت الاسلام بابائیان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد احداث بخشداری در این شهر بیان داشت: متاسفانه علی الرغم وعده های داده شده از سوی مسئولان بنابه دلایل واهی چون کاسته شدن جمعیت شهرستان بابل این شهر همچنان از نعمت بخشداری محروم واقع شده است.

امام جمعه امیرکلا افزود: متأسفانه برخی از بی تدبیری ها و سوء مدیریت ها نسبت به دوحوزه بودن این شهرباعث دوگانگی برخی برخوردارها در این شهر شده است که امید داریم در آینده نزدیک فکری برای آن اندیشیده شود.

وی عنوان داشت: این شهر نیز مانند دیگر شهرهای مازندران از مشکل زباله رنج می برد و همین باعث شده است تا بازار جمعه که از جمله بازارهای سنتی و کهن این شهر در جذب توریست بوده است به مکان دپوی زباله مبدل شود و باید مسؤولان امر نسبت به این موضوع بی توجه نباشند.

حجت الاسلام بابائیان در پایان سخنانش به تشریح برنامه های این ستاد در پنجم مرداد مصادف با سالروز تاسیس نماز جمعه در کشور پرداخت وابراز داشت: برگزاری مسابقات نقاشی وکتابخوانی و دیدار با خانواده شهدا وجانبازان و آزادگان ودیدار با مقام معظم رهبری از جمله برنامه های شاخص این ستاد خواهد بود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات